Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt umowy


UMOWA nr ………………………………………..

Zawarta w dniu ……………………….r. pomiędzy: Gminą Kamień Pomorski ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski NIP 986-015-70-13, REGON 811685585, w imieniu której działa:

Burmistrz Kamienia Pomorskiego - Stanisław Kuryłło,

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz

zwaną dalej Zamawiającym,

a:

……………….. prowadzącym działalność gospodarczą pn. ……………….. z siedzibą w ……………NIP ……………. REGON ………… zwanym dalej Wykonawcą.

Umowa zostaje zawarta w procedurze właściwej dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130.000zł.

§1.

  1. Przedmiotem niniejszej umowy jest rozbiórka budynku gospodarczego zlokalizowanego na terenie działki nr 23/2 w m. Strzeżewo gmina Kamień Pomorski.

  2. Wykonawca będzie realizował przedmiot umowy na podstawie decyzji zezwalającej na rozbiórkę nr 102/2021 z dnia 8.03.2021 r.

  3. Wykonawca oświadcza, że przed złożeniem oferty zapoznał się z projektem rozbiórki, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy i będącym integralną częścią niniejszej umowy oraz, że nie wnosi żadnych zastrzeżeń.

  4. Wykonawca oświadcza, że posiada odpowiednie kwalifikacje i zezwolenia do realizacji zadania określonego w pkt 1 niniejszego paragrafu.

  5. Wszelkie czynności niezbędne do wykonania robót powinny być prowadzone w taki sposób, by nie zakłócać warunków pracy użytkowników sąsiednich terenów.

§2.

  1. Przedmiot umowy, określony w § 1 ust. 1 obejmuje następujące czynności:

  1. teren na którym prowadzone będą roboty rozbiórkowe należy ogrodzić

  2. przed rozpoczęciem robót zapoznać pracowników z zakresem rozbiórki i poinstruować o bezpiecznym sposobie jej wykonania

  3. Wykonawca dokona wywozu materiałów rozbiórkowych i ich utylizacji zgodnie z przepisami ustawy o odpadach.

  4. wyznaczyć miejsca komunikacyjne dla transportu materiałów oraz ich składowania urządzenia elektryczne , ich dozór i naprawy powierzyć osobie uprawnionej kable i skrzynki prądowe zabezpieczyć przed dostępem osób niepowołanych stanowiska pracy winny być uporządkowane po każdej

  5. urządzenia elektryczne , ich dozór i naprawy powierzyć osobie uprawnionej

  6. kable i skrzynki prądowe zabezpieczyć przed dostępem osób niepowołanych

  7. stanowiska pracy winny być uporządkowane po każdej czynności i utrzymywane w czystości, odpady usuwać na bieżąco przy wykonywaniu każdej grupy robót pracownicy powinni być wyszkoleni w zakresie BHP

  8. opracowanie dokumentacji geodezyjnej powykonawczej umożliwiającej wprowadzenie zmian na mapie zasadniczej oraz w ewidencji gruntów i budynków zgodnie ze stanem faktycznym po rozbiórce.

§3.

  1. Termin wykonania: 1 miesiąc od podpisania umowy

  2. O braku możliwości dotrzymania terminu zakończenia robót określonego w § 3 pkt 1 umowy Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić pisemnie Zamawiającego, wskazując jednocześnie wraz z uzasadnieniem nowy termin zakończenia prac. Zamawiający zatwierdzi lub odrzuci proponowany przez Wykonawcę okres przedłużenia terminu zakończenia robót w terminie 2 dni roboczych od daty otrzymania powiadomienia Wykonawcy

  3. Zmiana terminu zakończenia robót zostanie potwierdzona przez Strony w aneksie do niniejszej umowy.

§4.

Strony ustalają następujący podział obowiązków:

  1. Obowiązki Zamawiającego:

  1. przekazanie protokolarnie Wykonawcy placu budowy,

  2. przekazanie projektu rozbiórki budynku gospodarczego,

  3. przekazanie dziennika rozbiórki + pozwolenia na rozbiórkę

  4. dokonanie protokolarnego odbioru końcowego

  1. Obowiązki Wykonawcy:

  1. Protokolarne przejęcie placu budowy i podpisanie protokołu odbioru końcowego robót,

  2. od dnia przekazania placu budowy Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo na placu budowy zarówno wobec podmiotów związanych z procesem budowy jak i wobec osób trzecich,

  3. zabezpieczenie miejsca prowadzenia prac uniemożliwiający uszkodzenie sąsiednich obiektów,

  4. Wykonawca zobowiązany jest do sukcesywnego usuwania i utylizacji na własny koszt odpadów pochodzących z rozbiórki

  5. jako wytwarzający odpady - do przestrzegania obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych, w szczególności przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw:

- ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2020.1219 t.j.)

- ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U.2021.779 t.j.)

- przy czym powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować z uwzględnieniem

ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie.

  1. po zakończeniu prac i przed odbiorem końcowym Wykonawca na swój koszt i własnym staraniem zobowiązany jest uporządkować plac budowy, opróżnić go ze swych materiałów i urządzeń, usunąć tymczasowe zaplecze budowy,

  2. wykonanie robót zgodnie z zasadami wiedzy i sztuki w zakresie budowlanym,

  3. kierowanie robotami przez osoby do tego uprawnione,

  4. wykonanie robót zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz z zachowaniem przepisów BHP i p/ppoż.,

  5. zabezpieczenie frontu robót przed dostępem osób nieupoważnionych,

  6. informowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych oraz o wszystkich przeszkodach, które mogą mieć wpływ na terminowe wykonywane roboty,

  7. podejmowanie odpowiednich środków bezpieczeństwa w miejscu prowadzenia prac,

  8. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania robót zobowiązany jest do odgrodzenia placu budowy na czas trwania robót w sposób uniemożliwiający wstęp osobom trzecim,

  9. Wykonawca zobowiązany jest posiadać umowy ubezpieczenia zgodnie z postanowieniami § 9.

§ 5.

  1. Wykonawca oświadcza, że posiada wszelkie niezbędne uprawnienia oraz potencjał ekonomiczno - techniczny do realizacji przedmiotu umowy i roboty wykonywał będzie własnymi siłami w zakresie swojego przedsiębiorstwa, z wykorzystaniem własnej siły roboczej, materiałów, sprzętów i innych urządzeń niezbędnych do wykonywania przedmiotu zamówienia.

  2. Na powierzenie części prac innemu wykonawcy tzw. podwykonawcy Wykonawca zobowiązany jest uzyskać zgodę Zamawiającego w formie pisemnego aneksu do niniejszej umowy.

§ 6.

Na czas wykonania robót Wykonawca we własnym zakresie zapewni punkty poboru energii elektrycznej i wody. Koszty zużycia wody i energii ponosi Wykonawca, podobnie jak koszty ewentualnych przyłączy oraz zaplecza budowy, w tym zaplecza sanitarnego.

§ 7.

  1. Funkcję kierownika robót będzie pełnił ………………………… tel.: ………………………...

  2. Przedstawicielem Zamawiającego są: Tadeusz Konopacki tel. 91 38 23 951, Małgorzata Sikorska 91 38 23 969, Inspektor Nadzoru w osobie: Krzysztof Nowak nr tel. 609 841 077

§ 8.

Wynagrodzenie:

  1. Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości: …………….. zł. brutto (23%VAT) (słownie: ………………… 00/100).

  2. Ostateczne rozliczenie między stronami nastąpi na podstawie faktury końcowej, wystawionej przez Wykonawcę w terminie 7 dni od daty odbioru końcowego.

  3. Wypłata wskazanych kwot nastąpi przelewem, w terminie do 14 dni po przedłożeniu przez Wykonawcę faktury za wykonane roboty wraz z końcowym protokołem odbioru robót.

  4. Dokumentem stwierdzającym dokonanie odbioru jest protokół odbioru, podpisany przez strony uczestniczące w odbiorze. Stanowi on podstawę do wystawienia faktury za wykonane roboty, o których mowa w §1 i § 2 niniejszej umowy.

§ 9.

  1. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej - deliktowej i kontraktowej za szkody powstałe w związku z wykonywaniem działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 200.000 zł.

  2. Wykonawca przedstawi Zamawiającemu polisę wymienioną w ust. 1 przed rozpoczęciem robót wraz z pełną treścią wszystkich mających zastosowanie warunków ubezpieczenia i dowodem opłaty składki.

  3. Jeżeli Wykonawca nie zrealizuje obowiązku wynikającego z ust. 1 Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo odstąpienia od umowy.

§ 10.

  1. Zakończenie wykonania przedmiotu umowy Wykonawca zgłasza Zamawiającemu na piśmie.

  2. Zamawiający zobowiązuje się przystąpić do odbioru końcowego wykonanego przedmiotu umowy niezwłocznie po zgłoszenia jego zakończenia.

  3. Zamawiający powoła komisję odbioru końcowego z udziałem zainteresowanych stron.

  4. Strony sporządzą protokół odbioru końcowego wykonanych robót, w którym określą sposób i termin usunięcia ewentualnych wad jakościowych.

  5. Koszty usunięcia wad ponosi Wykonawca.

§ 11.

  1. Zamawiający zastrzega sobie stosowanie kar umownych:

  1. Za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca zapłaci karę w wysokości 100 zł. za każdy dzień zwłoki.

  2. Za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze roboty Wykonawca zapłaci 0,5% wynagrodzenia brutto opisanego w § 8 ust. 1 za każdy dzień zwłoki liczony od daty wyznaczonej do usunięcia wad.

  1. Zamawiający może usunąć, w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, wady nieusunięte w wyznaczonym terminie.

  2. W przypadku odstąpienia przez Zamawiającego od umowy z przyczyn, za które ponosi odpowiedzialność Wykonawca, zobowiązany jest zapłacić Zamawiającemu karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto opisanego w § 8 ust. 1.

  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego kary umowne.

  4. Maksymalna wysokość kar jakiej mogą dochodzić strony wynosi 60% wynagrodzenia.

§ 12.

  1. Jeżeli Wykonawca wykonuje robotę w sposób wadliwy lub sprzeczny z umową Zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie tego terminu Zamawiający może od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie roboty innej osobie na koszt Wykonawcy.

  2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za składniki majątkowe stanowiące własność Wykonawcy znajdujące się na placu budowy, ani też za zdarzenia, do których doszło w trakcie realizacji niniejszej umowy a mające bezpośredni związek z realizowanymi przez Wykonawcę pracami.

§13.

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Zamawiający i Wykonawca postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.

  2. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji Zamawiający i Wykonawca nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.

  3. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Zamawiającego i Wykonawcę w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które Strony ponoszą za siebie.

  4. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

§14.

RODO

  1. Jeżeli Wykonawcą jest osobą fizyczną, to zobowiązuje się ona do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy.

  2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku

§15.

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego oraz prawa budowlanego.

  2. Wszelkie zmiany treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w formie aneksu podpisanego przez obie strony, pod rygorem nieważności.

  3. Umowę niniejszą sporządzono w dwóch egzemplarzach, w tym jeden dla Zamawiającego i jeden dla Wykonawcy.

Zamawiający Wykonawca

4


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Projekt umowy.doc (DOC, 96.00Kb) 2021-05-18 09:06:52 17
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Sikorska

Data wytworzenia:
18 maj 2021

Osoba dodająca informacje

Lucjan Skwarek

Data publikacji:
18 maj 2021, godz. 09:06

Osoba aktualizująca informacje

Lucjan Skwarek

Data aktualizacji:
18 maj 2021, godz. 09:06