Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Umowa na roboty budowlane

UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE nr …………………

 

zawarta w dniu 31.05.2019 r. w Kamieniu Pomorskim pomiędzy: Gminą Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski, NIP: 986-015-70-13, REGON: 811685585

reprezentowaną przez:

Burmistrza Kamienia Pomorskiego- Stanisława Kuryłło,

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz

zwaną dalej “Zamawiającym”

a

……………. prowadzącym działalność gospodarczą z siedzibą w ………………., NIP ………….., REGON ……………… zwanym dalej “Wykonawcą”

 

Umowa zostaje zawarta w procedurze właściwej dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130.000zł.

§ 1.

Przedmiot umowy

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane polegające na:

  1. wykonanie robót rozbiórkowych w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia

  2. wymiana 8 szt. słupów drewnianych wzmacniających sufity,

  3. wyrównanie ścian,

  4. wykonanie tynku mozaikowego,

  5. ułożenie regipsów ognioodpornych na sufitach,

  6. malowanie regipsów na biało farbą zmywalną,

  7. wywóz materiałów z rozbiórki wraz z ich utylizacją,

  1. Miejsce wykonywania zamówienia: świetlica wiejska w m. Trzebieszewo,

  2. Wykonanie przez Wykonawcę robót dodatkowych lub zamiennych może nastąpić jedynie na zlecenie Zamawiającego i wymaga pisemnego - pod rygorem nieważności - aneksu do umowy, w którym Strony ustalą szczegółowo zakres robót dodatkowych lub zamiennych, termin ich wykonania i ewentualnie nowy termin wykonania przedmiotu umowy.

  3. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z terenem budowy i nie wnosi w tym zakresie żadnych zastrzeżeń.

  4. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie roboty budowlane, z zachowaniem szczególnej staranności wymaganej od profesjonalisty, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej.

§ 2.

Postanowienia ogólne

  1. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne narzędzia, a także posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia.

  2. Roboty budowlane, będące przedmiotem umowy, zostaną wykonane przy użyciu materiałów i urządzeń dostarczonych przez Wykonawcę

§ 3.

Termin realizacji umowy

  1. Strony ustaliły termin wykonania prac:

  1. rozpoczęcie: w dniu podpisania umowy;

  2. zakończenie: 7 tygodni od dnia podpisania umowy

  1. Od chwili przekazania placu budowy do czasu oddania obiektu - poprzedzonego zakończeniem robót i uporządkowaniem terenu, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe na tym terenie.

§ 4.

Wynagrodzenie

  1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe w wysokości …………… zł zawierające podatek VAT, zgodnie z aktualnie obowiązującą stawką, która na dzień zawarcia umowy wynosi 23% (słownie: ……………… złotych 00/100), przelewem w terminie 21 dni od dnia przedłożenia przez Wykonawcę Zamawiającemu faktury VAT.

  2. Wykonawca wystawi fakturę, o której mowa w ust. 1 w terminie 7 dni od dnia bezusterkowego odbioru robót.

  3. Dokumentem stwierdzającym dokonanie odbioru robót jest protokół odbioru podpisany przez strony uczestniczące w odbiorze. Podpisanie bezusterkowego protokołu stanowi podstawę do wystawienia faktury za wykonane roboty, o których mowa w § 1 ust.1 niniejszej umowy.

  4. Zamawiający nie przewiduje indeksacji cen i udzielenia zaliczek.

  5. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest załączyć każdorazowo do wystawionych przez siebie faktur:

  1. kopię wystawionych przez Podwykonawców faktur i dowodów zapłaty zobowiązań wobec Podwykonawców, wynikających z tych faktur, lub

  2. oświadczeń Podwykonawców dotyczących braku jakichkolwiek roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu płatności należnych w związku z zawartymi Umowami o podwykonawstwo.

  1. W przypadku nieprzedstawienia przez Wykonawcę wszelkich dowodów zapłaty, o których mowa w ust. 5, wstrzymuje się wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty.

  2. W przypadku uchylania się przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia od obowiązku zapłaty, Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego odpowiedniemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo.

  3. Wynagrodzenie o którym mowa powyżej w ust.7, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo.

  4. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych odpowiedniemu podwykonawcy.

  5. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwia Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia odpowiedniemu podwykonawcy - w terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji.

  6. W przypadku zgłoszenia uwag w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może:

  1. nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty, albo

  2. złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo

  3. dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty.

  1. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty odpowiedniemu podwykonawcy Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

  2. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy lub konieczność dokonania bezpośredniej zapłat na sumę

większą niż 5% wartości niniejszej umowy uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od niniejszej umowy.

§ 5.

Przedstawiciele stron

  1. Przedstawicielem Zamawiającego jest Kierownik Referatu PIGK Tadeusz Konopacki tel. 91 38 23 951, Małgorzata Sikorska Inspektor Referatu PIGK tel. 91 38 23 969

  2. Przedstawicielem Wykonawcy jest …………… tel. …………………

§ 6.

Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego

  1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć na plac budowy odpowiednie materiały, maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.

  2. Rozpoczęcie odbioru przedmiotu umowy nastąpi niezwłocznie po złożeniu przez Wykonawcę zgłoszenia gotowości do odbioru.

  3. Wykonawca zobowiązany jest - w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, o którym mowa w § 4 ust. 1 - do wywiezienia na legalne wysypisko lub składowisko materiału odpadów budowlanych i śmieci, oraz dostarczyć Zamawiającemu dokumenty potwierdzające dokonanie ww. wywozu.

  4. Zamawiający zobowiązuje się do:

  1. przekazania placu budowy,

  2. zapłaty wynagrodzenia za wykonany przedmiot umowy,

  1. Zamawiający nie jest zobowiązany do przyjmowania robót częściowo.

§ 7.

Odstąpienie od umowy

  1. Zamawiający może odstąpić od umowy:

  1. w przypadku, gdy Wykonawca opóźnia się z realizacją prac tak dalece, iż nie jest prawdopodobne, aby zakończono roboty w umówionym terminie oraz w innych przypadkach wynikających z niniejszej umowy lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa,

  2. w przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 13.

  1. W przypadku gdy Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy w określonych umową terminach Wykonawca może od umowy odstąpić. Oświadczenie Wykonawcy o odstąpieniu od umowy powinno być złożone w ciągu 5 dni.

§ 8.

Kary umowne

  1. Odstępując od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1.

  2. Odstępując od umowy z przyczyn określonych w § 7 ust. 2 Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego zapłaty kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1.

  3. W przypadku zwłoki w zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 100 zł. za każdy dzień opóźnienia.

  4. W przypadku stwierdzenia - przy odbiorze końcowym lub w okresie gwarancji lub rękojmi - usterek lub wad, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy 7 dniowy termin na ich usunięcie. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, Wykonawca obowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 za każdy dzień opóźnienia do dnia usunięcia wad.

  5. Zamawiającemu przysługują dodatkowo od Wykonawcy następujące kary umowne:

  1. z tytułu każdorazowego braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 2%,

  2. z tytułu nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo,

której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany w odpowiednim terminie w wysokości 2%,

  1. z tytułu nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w odpowiednim terminie określonym w wysokości 2%,

  2. z tytułu braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 2%.

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.

  2. Maksymalna wysokość kar jakiej mogą dochodzić strony wynosi 60% wynagrodzenia brutto.

§ 9.

Rękojmia za wady i gwarancja jakości

  1. Wykonawca udziela 24 miesięcznej gwarancji i 24 miesięcznej rękojmi na wykonane prace i zobowiązuje się w terminie gwarancyjnym usunąć wszelkie powstałe wady i niedociągnięcia.

  2. W przypadku stwierdzenia - przy odbiorze końcowym lub w okresie gwarancji usterek lub wad, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy 7 dniowy termin na ich usunięcie. Bezskuteczny upływ tego terminu uprawnia Zamawiającego do żądania zapłaty kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 4 umowy.

  3. Wykonawca przystąpi do usunięcia wad zgłoszonych niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od dnia powiadomienia go przez Zamawiającego i usunie je w terminie nie dłuższym niż 7 dni od rozpoczęcia robót naprawczych chyba, że ze względu na specyfikę prac strony ustalą inny termin.

  4. Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usuwania wad i usterek w ciągu 7 dni od powiadomienia, Zamawiający ma prawo zlecenia naprawy innemu wykonawcy, a koszty takiej naprawy, zobowiązuje się pokryć Wykonawca, przy czym nie zwalnia go to z zapłaty kary umownej określonej w § 8 ust. 4 umowy.

§ 10.

Podwykonawstwo

  1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części prac podwykonawcom na warunkach określonych w niniejszym paragrafie, z zastrzeżeniem ust. 2.

  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia, który zamierza zawrzeć umowę o podwykonawstwo jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy. Podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.

  3. Umowa z Podwykonawcą powinna zawierać:

  1. zakres prac powierzony Podwykonawcy,

  2. kwotę wynagrodzenia za powierzony zakres prac,

  3. termin wykonania prac powierzonych Podwykonawcy, przy czym powinien być on zgodny z terminami określonymi w niniejszej umowie;

  4. termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy /Podwykonawcy faktury lub rachunku będącego potwierdzeniem wykonania zleconych prac;

  5. obowiązek Podwykonawcy o niezwłocznym informowaniu Zamawiającego o nienależytym wykonywaniu umowy o podwykonawstwo przez Wykonawcę, w szczególności o nieterminowej zapłacie wynagrodzenia.

  1. Umowa z Podwykonawcą nie może zawierać postanowień:

  1. uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę;

  2. dotyczących zapłaty wynagrodzenia w terminie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie roboty zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

  1. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu projektu umowy z podwykonawcą wraz z dokumentacją dotyczącą zakresu prac oddawanych do wykonania podwykonawcy, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń to znaczy, że wyraził zgodę na zawarcie tej umowy. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy.

  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Zamawiający może, w terminie 7 dni od przedłożenia mu umowy, zgłosić w formie pisemnej sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, jeżeli umowa o podwykonawstwo narusza postanowienia niniejszej umowy lub przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Niezgłoszenie w formie pisemnej sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo w zastrzeżonym wyżej terminie uważa się za akceptację umowy przez Zamawiającego.

  3. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej umowy oraz umów o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie to jednak nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł.

  4. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ust. 3 pkt d, Zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej, o której mowa w §8 ust. 5.

  5. Postanowienia ust. 1 - 8 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo.

  6. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawców tak jak za własne działania lub zaniechanie. Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do podwykonawców, z którymi zawarł umowę oraz do zapewnienia im pomieszczeń tymczasowych.

  7. Rozwiązanie umowy z podwykonawcą wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego oraz rozliczenia dotychczas wykonanych robót.

§ 11

Mediacja

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Strony postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.

  2. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.

  3. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Strony w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które każda Strona ponosi za siebie.

  4. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

§ 12

Zmiany umowy

  1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko w formie pisemnej w postaci aneksu do niniejszej umowy.

  2. Zamawiający dopuszcza następujące możliwości wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy:

  1. zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1;

  2. zmiana terminu zakończenia realizacji robót;

  1. Zmiany w umowie przewidziane w ust. 2 pkt a) i b) będą możliwe na warunkach opisanych poniżej:

  1. stawka podatku VAT ulegnie zmianie na mocy powszechnie obowiązujących przepisów;

  2. wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, wówczas cena nowych elementów robót zostanie ustalona w oparciu o niżej opisane zasady: Nowe pozycje robót zostaną wprowadzone na podstawie Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR). Wartość wynagrodzenia wynikająca z tych pozycji zostanie wyliczona przy zastosowaniu średnich, dla województwa zachodniopomorskiego, cen materiałów i sprzętu, stawek robocizny oraz innych wskaźników cenotwórczych, aktualnych na dzień sporządzenia wyceny.

§13.

RODO

    1. Jeżeli Wykonawcą jest osobą fizyczną, to zobowiązuje się ona do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy.

    2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.

    3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.

§14.

Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nienormowanym niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

  2. Strony obowiązane są do niezwłocznego informowania się o zmianie siedziby lub adresu do doręczeń wskazanych w niniejszej umowie. W przypadku zaniedbania tego obowiązku pismo wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na ostatni znany adres uważa się za skutecznie doręczone.

  3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze Stron.

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                                                               WYKONAWCA

 

 

Załącznik nr 1 do Umowy nr ………………………..

z dnia …………….. r.

 

Klauzula informacyjna RODO

Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Gminy Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski.

2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Dariusz Łydziński - dariusz@4itsecurity.pl, tel. 607-603-890.

3. Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. z uwagi na niezbędność wykonywania umowy nr ………………. z dnia ……… r. oraz zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

4. Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora, obsługującym lub udostępniającym systemy i narzędzia teleinformatyczne, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim, a także odbiorcom danych osobowych m.in. organom państwowym lub organom samorządu terytorialnego, sądom, innym organom sprawiedliwości, operatorom pocztowym.

5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań w interesie publicznym lub w ramach wykonywania władzy publicznej, maksymalnie przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń, a wynikających z przepisów prawa.

6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.

8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w razie uznania, że przetwarzania państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Umowa na roboty budowlane.doc (DOC, 95.50Kb) 2021-06-15 08:26:43 16
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Sikorska

Data wytworzenia:
15 cze 2021

Osoba dodająca informacje

Balbina Kaczanowska

Data publikacji:
15 cze 2021, godz. 08:26

Osoba aktualizująca informacje

Balbina Kaczanowska

Data aktualizacji:
15 cze 2021, godz. 08:33