Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wzór umowy


UMOWA O ROBOTY BUDOWLANE nr …………………

zawarta w dniu ………….. w Kamieniu Pomorskim pomiędzy: Gminą Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski, NIP: 986-015-70-13, REGON: 811685585

reprezentowaną przez:

Burmistrza Kamienia Pomorskiego - Stanisława Kuryłło,

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz

zwaną dalej “Zamawiającym”

a

…………… prowadzącym działalność gospodarczą pn. …………NIP ………….. REGON ……………………….zwanym dalej “Wykonawcą”,

Umowa zostaje zawarta w procedurze właściwej dla zamówień publicznych o wartości szacunkowej poniżej 130.000 zł.

§ 1.

Przedmiot umowy

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania roboty budowlane polegające na: budowie przyłącza kanalizacji kablowej wraz z ułożeniem światłowodu w kanalizacji teletechnicznej pomiędzy budynkiem Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim przy ul. Stary Rynek 1, a budynkiem przychodni przy ul. Kopernika 26 dz. nr 107, 180/1 obręb 2, dz. nr 107, 23, 37, 38 obręb 2 oraz dz. nr 21 obręb 3 Kamień Pomorski. zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego, projektem budowlano-wykonawczym i STWiORB stanowiącymi załącznik do umowy.

  2. Opis przedmiotu zamówienia, a tym samym szczegółowy zakres robót określa załączony do niniejszej umowy projekt wykonawczy oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, które stanowią część składową umowy.

  3. Wykonanie przez Wykonawcę robót dodatkowych lub zamiennych może nastąpić jedynie na zlecenie Zamawiającego i wymaga pisemnego - pod rygorem nieważności - aneksu do umowy, w którym Strony ustalą szczegółowo zakres robót dodatkowych

lub zamiennych, termin ich wykonania i ewentualnie nowy termin wykonania

przedmiotu umowy.

  1. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z terenem budowy i nie wnosi w tym zakresie żadnych zastrzeżeń, a pozyskane informacje są wystarczające do wykonania robót w terminie określonym w § 3 ust. 1 umowy, za wynagrodzeniem brutto określonym w § 4 ust. 1 umowy.

  2. Wykonawca zobowiązuje się wykonać wszystkie wymienione w § 1. ust. 1 umowy roboty montażowe, z zachowaniem szczególnej staranności wymaganej od profesjonalisty, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i zasadami wiedzy technicznej.

  3. Zastosowane materiały i wyroby budowlane winny odpowiadać wymogom określonym w projekcie budowlano-wykonawczym, STWiORB i być wprowadzone do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Zastosowane materiały powinny być w I gatunku (najwyższej jakości).

§ 2.

Postanowienia ogólne

  1. Wykonawca oświadcza, że posiada niezbędne materiały i narzędzia, a także posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie potrzebne do wykonania przedmiotu zamówienia.

  2. Umowa zostaje zawarta w na podstawie złożonej oferty złożonej w dniu …………... r.

  3. Roboty budowlane, będące przedmiotem umowy, zostaną wykonane przy użyciu urządzeń i materiałów dostarczonych przez Wykonawcę.

  4. Wykonawca oświadcza, że zapoznał się z projektem budowlano-wykonawczym, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót (zwanymi dalej STWiORB) oraz terenem budowy i nie wnosi w tym zakresie żadnych zastrzeżeń, a dokumentacja projektowa zawiera wystarczające informacje, detale i jest kompletna i wystarczająca do wykonania robót w terminie określonym w § 3 umowy, za wynagrodzeniem brutto określonym w § 4. ust. 1 umowy.

  5. Teren objęty przedmiotem zamówienia leży w granicach ochrony konserwatorskiej i jest wpisany do rejestru zabytków ( Numer rejestru): Teren Starego Miasta (A-1236),

  6. Zamawiający na zakres przedmiotu umowy uzyskał: decyzję Zachodniopomorskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, decyzja nr 2134/2019, z dnia 4.12.2019 r.

§ 3.

Termin realizacji umowy

  1. Strony ustaliły termin wykonania prac:

  1. rozpoczęcie - w dniu podpisania umowy

  2. zakończenie - w terminie 2 miesięcy od daty podpisania umowy

  1. Zamawiający przekaże Wykonawcy plac budowy w terminie 3 dni od dnia zawarcia niniejszej umowy.

  2. Od chwili protokolarnego przekazania placu budowy do czasu oddania obiektu - poprzedzonego zakończeniem robót i uporządkowaniem terenu, Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wynikłe na tym terenie.

  3. Wykonawca zobowiązany jest do posiadania stosownych umów ubezpieczenia gwarantujących należyte wykonanie przez niego niniejszej umowy i posiadania ochrony ubezpieczeniowej przez cały okres jej obowiązywania.

§ 4.

Wynagrodzenie

  1. Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie ryczałtowe brutto w wysokości …………………. zł. zawierające podatek VAT, zgodnie z aktualnie obowiązującą stawką, która na dzień zawarcia umowy wynosi 23% (słownie: ……………….. 00/100) przelewem w terminie 21 dni od dnia przedłożenia przez Wykonawcę Zamawiającemu faktur VAT.

  2. Wykonawca wystawi fakturę, o których mowa w ust. 1 w terminie 7 dni od dnia bezusterkowego odbioru robót.

  3. Dokumentem stwierdzającym dokonanie odbioru robót jest protokół odbioru podpisany przez strony uczestniczące w odbiorze. Podpisanie bezusterkowego protokołu stanowi podstawę do wystawienia faktur za wykonane roboty, o których mowa w § 1 ust.1 i 2 niniejszej umowy.

  4. Zamawiający nie przewiduje indeksacji cen i udzielenia zaliczek.

  5. W przypadku zatrudnienia przez Wykonawcę do realizacji zamówienia Podwykonawców, Wykonawca zobowiązany jest załączyć każdorazowo do wystawionych przez siebie faktur:

  1. kopię wystawionych przez Podwykonawców faktur i dowodów zapłaty zobowiązań wobec Podwykonawców, wynikających z tych faktur, lub

  2. oświadczeń Podwykonawców dotyczących braku jakichkolwiek roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu płatności należnych w związku z zawartymi Umowami o podwykonawstwo.

  1. W przypadku nieprzedstawienia przez Wykonawcę wszelkich dowodów zapłaty, o których mowa w ust. 5, wstrzymuje się wypłatę należnego wynagrodzenia za odebrane roboty budowlane w części równej sumie kwot wynikających z nieprzedstawionych dowodów zapłaty.

  2. W przypadku uchylania się przez Wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę zamówienia od obowiązku zapłaty, Zamawiający dokona bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego odpowiedniemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo.

  3. Wynagrodzenie o którym mowa powyżej w ust.7, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo.

  4. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych odpowiedniemu podwykonawcy.

  5. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający umożliwia Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia odpowiedniemu podwykonawcy - w terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji.

  6. W przypadku zgłoszenia uwag w terminie wskazanym przez Zamawiającego, Zamawiający może:

  1. nie dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli Wykonawca wykaże niezasadność takiej zapłaty, albo

  2. złożyć do depozytu sądowego kwotę potrzebną na pokrycie wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy w przypadku istnienia zasadniczej wątpliwości Zamawiającego co do wysokości należnej zapłaty lub podmiotu, któremu płatność się należy, albo

  3. dokonać bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, jeżeli podwykonawca lub dalszy podwykonawca wykaże zasadność takiej zapłaty.

  1. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty odpowiedniemu podwykonawcy Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

  2. Konieczność wielokrotnego dokonywania bezpośredniej zapłaty podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy lub konieczność dokonania bezpośredniej zapłat na sumę

większą niż 5% wartości niniejszej umowy uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od niniejszej umowy.

§ 5.

Przedstawiciele stron

  1. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi umową przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.

  2. Przedstawicielem Zamawiającego na placu budowy jest Kierownik Referatu PIGK Tadeusz Konopacki tel. 91 38 23951 i Inspektor Referatu PIGK Małgorzata Sikorska tel. 91 38 23 969.

  3. Przedstawicielem Wykonawcy na placu budowy jest …………… tel. ……………………….…..

§ 6.

Obowiązki Wykonawcy i Zamawiającego

  1. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć na plac budowy odpowiednie materiały, maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy.

  2. Rozpoczęcie odbioru przedmiotu umowy nastąpi niezwłocznie po złożeniu przez Wykonawcę pisemnego zgłoszenia gotowości do odbioru.

  3. Zamawiający zobowiązuje się do:

  1. przekazania placu budowy,

  2. zapewnienie na swój koszt nadzoru inwestorskiego,

  3. przekazania dziennika budowy,

  4. przekazania projektu budowlano-wykonawczego i STWiORB

  5. zapłaty wynagrodzenia za wykonany przedmiot umowy,

  1. Zamawiający nie jest zobowiązany do przyjmowania robót częściowo.

  2. Do obowiązków Wykonawcy należy:

  1. przejęcie terenu robót od Zamawiającego,

  2. zabezpieczenie i oznakowanie na własny koszt robót,

  3. zapewnienie na własny koszt dozoru mienia na terenie robót, wykonanie zasilania placu budowy oraz pokrycie we własnym zakresie kosztów mediów,

  4. wykonania przedmiotu umowy z materiałów własnych odpowiadających wymaganiom określonym w art. 10 ustawy Prawo budowlane. Aprobaty techniczne, certyfikaty zgodności z polską normą lub aprobatą techniczną każdego używanego na budowie wyrobu budowlanego i materiału Wykonawca przekaże Inspektorowi nadzoru, wskazanemu przez Zamawiającego, najpóźniej w dniu dostarczenia wyrobów i materiałów na plac budowy,

  5. zapewnienie na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji. Miejsce składowania materiałów przeznaczonych do ponownego wykorzystania wskaże Zamawiający,

  6. jako wytwarzający odpady - do przestrzegania obowiązujących w tym zakresie przepisów prawnych, w szczególności przepisów prawnych wynikających z następujących ustaw:

  1. ustawy z dnia 27.04.2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2020.1219 t.j.)

b) ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U.2021.779 t.j.)

- przy czym powołane przepisy prawne Wykonawca zobowiązuje się stosować uwzględnieniem ewentualnych zmian stanu prawnego w tym zakresie.

  1. ponoszenia pełniej odpowiedzialności za stan i przestrzeganie przepisów bhp, ochronę p.poż. i dozór mienia na terenie robót, jak i za wszelkie szkody powstałe w trakcie trwania robót na części obiektu i terenie przejętym od Zamawiającego lub mającym związek z prowadzonymi robotami,

  2. terminowego wykonania i przekazania do eksploatacji przedmiotu umowy,

  3. ponoszenia pełniej odpowiedzialności za bezpieczeństwo wszelkich działań prowadzonych na terenie robót i poza nim, a związanych z wykonaniem przedmiotu umowy,

  4. ponoszenia pełniej odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków pracowników i osób trzecich, powstałe w związku z prowadzonymi robotami w tym także ruchem pojazdów,

  5. dostarczanie niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych wyrobów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszej umowy,

  6. zabezpieczenie instalacji, urządzeń i obiektów oraz drzew na terenie robót i w jej bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót,

  7. dbanie o porządek na terenie robót oraz utrzymywanie terenu robót w należytym stanie i porządku oraz w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych,

  8. uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji oraz likwidacja zaplecza budowy.

  9. kompletowanie w trakcie realizacji robót wszelkiej dokumentacji zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w dniu dokonania odbioru Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:

  1. certyfikaty i/lub aprobaty techniczne, deklaracje zgodności wykorzystanych materiałów pochodzących od Wykonawcy lub przez niego zakupionych,

  2. oświadczenie kierownika robót o zakończeniu prac objętych umową oraz o zgodności wykonania obiektu z obowiązującymi przepisami,

  3. protokoły z badań i pomiarów zgodnie z wymaganiami STWiORB

  4. oświadczenie kierownika robót o uporządkowaniu terenu,

  5. powykonawczą inwentaryzację geodezyjną.

§ 7.

Odbiory

  1. Strony ustalają, że przedmiotem odbioru końcowego jest wykonanie robót budowlanych objętych umową, potwierdzone protokołem odbioru.

  2. Odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, dokonuje Inspektor Nadzoru w obecności Wykonawcy. Czynności te dokonuje się wpisem w dzienniku budowy. Odbiór polega na końcowej ocenie ilości i jakości wykonanych robót, które w dalszym procesie realizacji robót ulegają zakryciu lub zanikają

  3. Po zrealizowaniu przedmiotu umowy Wykonawca przekazuje Inspektorowi nadzoru Dokumentację powykonawczą sporządzoną w 1 egz. w formie papierowej oraz w 1 egz. w formie elektronicznej (np. płyta CD) przez, którą należy rozumieć zbiór wszystkich dokumentów umownych, z uwzględnieniem zmian zaistniałych w czasie realizacji robót, wyników przeprowadzonych badań, pomiarów i prób, atesty, certyfikaty, metki, oświadczenie Wykonawcy o zgodności wykonania robót z dokumentacją projektową, obowiązującymi przepisami i normami. Brak w/w dokumentów skutkować będzie odmową dokonania odbioru przedmiotu umowy.

  4. Wykonawca po uzyskaniu akceptacji Inspektora nadzoru zobowiązany jest zawiadomić pisemnie Zamawiającego o gotowości do odbioru końcowego.

  5. Zamawiający na podstawie złożonego zawiadomienia wyznacza termin odbioru końcowego. Odbiór końcowy powinien odbyć się nie później niż w ciągu 7 dni licząc od daty otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w ust. 4.

  6. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zostanie stwierdzone, że przedmiot odbioru nie osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia robót lub jego wadliwego wykonania, to Zamawiający odmówi odbioru z winy Wykonawcy.

  7. O terminie odbioru końcowego Wykonawca ma obowiązek poinformowania podwykonawców, przy udziale których wykonał przedmiot umowy.

  8. Zamawiający ma prawo wstrzymać czynności odbioru końcowego przedmiotu umowy, jeżeli w czasie tych czynności ujawniono istnienie takich wad, które uzna za istotne - aż do czasu usunięcia tych wad.

  9. Jeżeli w toku czynności odbioru zostaną stwierdzone wady, Zamawiającemu przysługują następujące uprawnienia:

  1. jeżeli wady nie nadają się do usunięcia i uniemożliwiają korzystanie z przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczenie to:

  1. Zamawiający może odstąpić od umowy lub żądać wykonania przedmiotu odbioru lub jego odpowiedniej części po raz drugi,

  2. Zamawiający zleci wykonanie przedmiotu odbioru lub jego odpowiedniej części od nowa osobie trzeciej na koszt Wykonawcy,

  1. jeżeli wady nie nadają się do usunięcia lecz nie uniemożliwiają korzystania z przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający ma prawo do odpowiedniego obniżenia wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy.

  1. Wykonawcy nie przysługuje wynagrodzenie za prace, materiały i urządzenia użyte w celu usunięcia wad.

  2. Strony postanawiają, że z czynności odbioru robót innych niż wymienione w ust. 1 sporządzony zostanie protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, jak też terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych w tej dacie wad.

  3. Wykonawca zobowiązany jest do zawiadomienia Zamawiającego o usunięciu wad oraz do żądania wyznaczenia terminu odbioru robót uprzednio zakwestionowanych jako wadliwych.

  4. Po podpisaniu przez Zamawiającego bezusterkowego protokołu odbioru końcowego rozpocznie się okres rękojmi i gwarancji.

  5. Zamawiający wyznaczy datę pierwszego przeglądu wykonanego zadania przed upływem okresu rękojmi i gwarancji.

  6. Zamawiający nie jest zobowiązany do przyjmowania robót częściowo.

§ 8.

Odstąpienie od umowy

  1. Zamawiający może odstąpić od umowy:

  1. w przypadku, gdy Wykonawca opóźnia się z realizacją prac tak dalece, iż nie jest prawdopodobne, aby zakończono roboty w umówionym terminie oraz w innych przypadkach wynikających z niniejszej umowy lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa,

  2. w przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 13.

  1. W przypadku gdy Zamawiający nie przekaże Wykonawcy placu budowy w określonych umową terminach Wykonawca może od umowy odstąpić. Oświadczenie Wykonawcy o odstąpieniu od umowy powinno być złożone w ciągu 5 dni.

§ 9.

Kary umowne

  1. Odstępując od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Zamawiający ma prawo żądać od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1.

  2. Odstępując od umowy z przyczyn określonych w § 8 ust. 2 Wykonawca ma prawo żądać od Zamawiającego zapłaty kary umownej w wysokości 10% wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1.

  3. W przypadku zwłoki w zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 100 zł. za każdy dzień zwłoki.

  4. W przypadku stwierdzenia - przy odbiorze końcowym lub w okresie gwarancji lub rękojmi - usterek lub wad, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy 7 dniowy termin na ich usunięcie. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu, Wykonawca obowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości 0,2% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 1 za każdy dzień zwłoki do dnia usunięcia wad.

  5. Zamawiającemu przysługują dodatkowo od Wykonawcy następujące kary umowne:

  1. z tytułu każdorazowego braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 2%,

  2. z tytułu nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo,

której przedmiotem są roboty budowlane, lub projektu jej zmiany w odpowiednim terminie w wysokości 2%,

  1. z tytułu nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany w odpowiednim terminie określonym w wysokości 2%,

  2. z tytułu braku zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości 2%.

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych.

  2. Maksymalna wysokość kar jakiej mogą dochodzić strony wynosi 60% wynagrodzenia

§ 10.

Gwarancja jakości

  1. Wykonawca na roboty odtworzeniowe naruszonych elementów pasa drogowego, udziela gwarancji i rękojmi do dnia 24.11.2024 r. i zobowiązuje się w terminie gwarancyjnym usunąć wszelkie powstałe wady i niedociągnięcia.

  2. W przypadku stwierdzenia - przy odbiorze końcowym lub w okresie gwarancji usterek lub wad, Zamawiający wyznaczy Wykonawcy 7 dniowy termin na ich usunięcie. Bezskuteczny upływ tego terminu uprawnia Zamawiającego do żądania zapłaty kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 4 umowy.

  3. Wykonawca przystąpi do usunięcia wad zgłoszonych niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 7 dni od dnia powiadomienia go przez Zamawiającego i usunie je w terminie nie dłuższym niż 7 dni od rozpoczęcia robót naprawczych chyba, że ze względu na specyfikę prac lub warunki atmosferyczne strony ustalą inny termin.

  4. Jeżeli Wykonawca nie przystąpi do usuwania wad i usterek w ciągu 7 dni od powiadomienia, Zamawiający ma prawo zlecenia naprawy innemu wykonawcy, a koszty takiej naprawy, zobowiązuje się pokryć Wykonawca, przy czym nie zwalnia go to z zapłaty kary umownej określonej w § 8 ust. 4 umowy.

§ 11.

Podwykonawstwo

  1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części prac podwykonawcom na warunkach określonych w niniejszym paragrafie, z zastrzeżeniem ust. 2.

  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia, który zamierza zawrzeć umowę o podwykonawstwo jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy. Podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.

  3. Umowa z Podwykonawcą powinna zawierać:

  1. zakres prac powierzony Podwykonawcy,

  2. kwotę wynagrodzenia za powierzony zakres prac,

  3. termin wykonania prac powierzonych Podwykonawcy, przy czym powinien być on zgodny z terminami określonymi w niniejszej umowie;

  4. termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy /Podwykonawcy faktury lub rachunku będącego potwierdzeniem wykonania zleconych prac;

  5. obowiązek Podwykonawcy o niezwłocznym informowaniu Zamawiającego o nienależytym wykonywaniu umowy o podwykonawstwo przez Wykonawcę, w szczególności o nieterminowej zapłacie wynagrodzenia.

  1. Umowa z Podwykonawcą nie może zawierać postanowień:

  1. uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę;

  2. dotyczących zapłaty wynagrodzenia w terminie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie roboty zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy.

  1. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu projektu umowy z podwykonawcą wraz z dokumentacją dotyczącą zakresu prac oddawanych do wykonania podwykonawcy, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń to znaczy, że wyraził zgodę na zawarcie tej umowy. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy.

  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od dnia

jej zawarcia. Zamawiający może, w terminie 7 dni od przedłożenia mu umowy, zgłosić w formie pisemnej sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, jeżeli umowa o podwykonawstwo narusza postanowienia niniejszej umowy lub przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Niezgłoszenie w formie pisemnej sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo w zastrzeżonym wyżej terminie uważa się za akceptację umowy przez Zamawiającego.

  1. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej umowy oraz umów o

podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego w specyfikacji istotnych warunków, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie to jednak nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł.

  1. W przypadku, o którym mowa w ust. 8, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ust. 3 pkt 3, Zamawiający informuje o tym wykonawcę i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia o zapłatę kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 5.

  2. Postanowienia ust. 1 - 8 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo.

  3. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawców tak jak za własne działania lub zaniechanie. Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do podwykonawców, z którymi zawarł umowę oraz do zapewnienia im pomieszczeń tymczasowych.

  4. Rozwiązanie umowy z podwykonawcą wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego oraz rozliczenia dotychczas wykonanych robót.

§ 12.

Mediacja

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Strony postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.

  2. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.

  3. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Strony w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które każda Strona ponosi za siebie.

  4. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

§ 13.

Zmiany umowy

  1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko w formie pisemnej w postaci aneksu do niniejszej umowy.

  2. Zamawiający dopuszcza następujące możliwości wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy:

  1. zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 4 ust. 1;

  2. zmiana terminu zakończenia realizacji robót;

  1. Zmiany w umowie przewidziane w ust. 2 pkt 1) i 2) będą możliwe na warunkach opisanych poniżej:

  1. stawka podatku VAT ulegnie zmianie na mocy powszechnie obowiązujących przepisów;

  2. wystąpi konieczność wprowadzenia zmian rozwiązań projektowych, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe, bądź obarczone błędem, wówczas cena nowych elementów robót zostanie ustalona w oparciu o niżej opisane zasady: Nowe pozycje robót zostaną wprowadzone na podstawie Katalogów Nakładów Rzeczowych (KNR). Wartość wynagrodzenia wynikająca z tych pozycji zostanie wyliczona przy zastosowaniu średnich, dla województwa zachodniopomorskiego, cen materiałów i sprzętu, stawek robocizny oraz innych wskaźników cenotwórczych, aktualnych na dzień sporządzenia wyceny.

§14.

RODO

  1. Jeżeli Wykonawcą jest osobą fizyczną, to zobowiązuje się ona do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy.

  2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.

§15.

Postanowienia końcowe

  1. W zakresie nienormowanym niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.

  2. Strony obowiązane są do niezwłocznego informowania się o zmianie siedziby lub adresu do doręczeń wskazanych w niniejszej umowie. W przypadku zaniedbania tego obowiązku pismo wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na ostatni znany adres uważa się za skutecznie doręczone.

  3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze Stron.

ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA

Załącznik nr 1 do Umowy nr ………………………..

z dnia …………….. r.

Klauzula informacyjna RODO

Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Gminy Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski.

  2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Dariusz Łydziński - dariusz@4itsecurity.pl, tel. 607-603-890.

  3. Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. z uwagi na niezbędność wykonywania umowy nr ………………. z dnia ……… r. oraz zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

  4. Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora, obsługującym lub udostępniającym systemy i narzędzia teleinformatyczne, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim, a także odbiorcom danych osobowych m.in. organom państwowym lub organom samorządu terytorialnego, sądom, innym organom sprawiedliwości, operatorom pocztowym.

  5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań w interesie publicznym lub w ramach wykonywania władzy publicznej, maksymalnie przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń, a wynikających z przepisów prawa.

  6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

  7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.

  8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w razie uznania, że przetwarzania państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wzór Umowy.doc (DOC, 112.00Kb) 2021-05-21 10:22:48 18
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Sikorska

Data wytworzenia:
21 maj 2021

Osoba dodająca informacje

Balbina Kaczanowska

Data publikacji:
21 maj 2021, godz. 10:22

Osoba aktualizująca informacje

Balbina Kaczanowska

Data aktualizacji:
21 maj 2021, godz. 10:22