Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Wzór umowy

UMOWA NR OŚ/…………../2021

 

zawarta w dniu …………. roku pomiędzy Gminą Kamień Pomorski, z siedzibą  w Kamieniu Pomorskim, przy ul. Stary Rynek 1, w imieniu której działa:

Burmistrz Kamienia Pomorskiego – Stanisław Kuryłło

przy udziale Skarbnika Gminy – Agnieszki Sakowicz

zwaną w dalszej części umowy „Zamawiającym”  

a

…………….. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą ……………….  z siedzibą przy ul. …………………..NIP ………………… REGON …………….

zwaną w dalszej części „Wykonawcą,

została zawarta umowa następującej treści:

Postępowanie prowadzone jest bez stosowania przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych z uwagi na wartość zamówienia poniżej 130.000 zł.

 

§ 1

Przedmiot umowy

  1. Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania zadanie w zakresie:

Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest z posesji osób fizycznych
i osób innych niż fizyczne z terenu gminy Kamień Pomorski
” obejmujące:

    1. demontaż, opakowanie i oznakowanie, załadunek, transport
      i unieszkodliwianie na odpowiednim składowisku odpadów niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, wyrobów zawierających azbest w ilości szacunkowej 1792 m2.
    2. opakowanie i oznakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwienie na odpowiednim składowisku odpadów niebezpiecznych, zgodnie
      z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu i składowanych na posesjach w ilości szacunkowej 1277 m2.
    3. uporządkowanie terenu po wykonaniu prac będących przedmiotem zamówienia,
  1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać zadanie objęte umową według przedłożonego przez Zamawiającego wykazu nieruchomości, na których znajduje się azbest zgodnie z Polskimi Normami, obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, w terminie i na warunkach określonych w niniejszej umowie.
  2. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy oraz niezakończonych rozliczeń z niej wynikających jest zobowiązany do informowania Zamawiającego o zmianie formy prawnej prowadzonej działalności gospodarczej, o wszczęciu postępowania układowego bądź upadłościowego a także o zmianie adresu siedziby firmy zmianie adresu zamieszkania jej właściciela pod rygorem skutków prawnych wynikających
    z zaniechania oraz uznania za doręczoną korespondencję kierowana na ostatni adres podany przez Wykonawcę.

 

§ 2

Termin realizacji umowy

  1. Termin wykonania zadania objętego umową ustala się do dnia ………………………..
  2. Zakres prac i termin ich wykonania Wykonawca zobowiązany będzie ustalić z każdym właścicielem nieruchomości indywidualnie. Termin demontażu wyrobów zawierających azbest i odbioru odpadów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości zamówienia.
  3. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia (w 3 egzemplarzach)  i przekazania Zamawiającemu i właścicielowi nieruchomości po jednym egzemplarzu dokumentów potwierdzających przyjęcie odpadu od właściciela nieruchomości (protokół odbioru odpadu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do umowy). Dokument odbioru odpadów musi być podpisany przez Wykonawcę, przedstawiciela Zamawiającego
    i właściciela nieruchomości. Wykonawca przekaże Zamawiającemu po wykonaniu zamówienia wykaz nieruchomości (załącznik nr 2 – zbiorczy protokół odbioru),
    z których został odebrany odpad wraz z protokołami odbioru odpadów
    od poszczególnych mieszkańców i dokumentami wagowymi ze składowiska oraz karty przekazania odpadów.
  4. Wykonawca zobowiązany jest do sporządzenia niezbędnej dokumentacji fotograficznej związanej z realizacją zadania, na płycie CD z miejsc, z których usuwane były odpady zawierające azbest (co najmniej po 2 szt. wykonanych na różnym etapie, czytelnych, dobrej jakości, kolorowych zdjęć, ilustrujących przebieg realizacji każdego z zadań oddzielnie.
  5. Terminem zakończenia robót, o którym mowa w ust. 1, jest dzień sporządzenia protokołu końcowego odbioru robót.
  6. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany terminu wykonania prac, o których mowa w ust. 1, jeżeli realizacja zamówienia nie będzie możliwa w związku
    z niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi i Zamawiający uzyska zgodę Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zmianę terminu zakończenia realizacji zamówienia.

§ 3

Wynagrodzenie

  1. Wynagrodzenie, które zostanie wypłacone Wykonawcy będzie ustalone na podstawie faktycznej ilości składowanych oraz zdemontowanych, spakowanych, odtransportowanych i unieszkodliwionych wyrobów zawierających azbest i cen jednostkowych, wskazanych w ust. 3. zgodnie z ofertą Wykonawcy, niezmiennych przez okres obowiązywania umowy.
  2. Strony zgodnie postanawiają, że zakres zadania Wykonawcy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu w przypadku, gdy właściciel nieruchomości, jej zarządca lub inna uprawniona osoba oświadczy, że nie posiada środków na wykonanie nowego pokrycia dachu. W takim przypadku Wykonawca powinien się powstrzymać
    z wykonaniem czynności określonych w § 1 ust. 1 w stosunku do tej nieruchomości. 
  3. Wynagrodzenie będzie ustalane na podstawie następujących cen jednostkowych:
  1. demontaż, opakowanie i oznakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwianie na odpowiednim składowisku odpadów niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi
    w tym zakresie przepisami, 1 Mg wyrobów zawierających azbest: cena brutto
    w kwocie ………….. zł./t, (słownie: ……………… 00/100)
  2. opakowanie i oznakowanie, załadunek, transport i unieszkodliwienie na odpowiednim składowisku odpadów niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 1 Mg wyrobów zawierających azbest pochodzących z demontażu
    i składowanych na posesjach: cena brutto w kwocie …………… zł./t.
    (słownie: ………….00/100)
  1. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać cesji wierzytelności objętych umową.
  2. Strony ustalają, że rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi po całkowitym zakończeniu               i protokolarnym odbiorze zadania. Do dnia odbioru zadania Wykonawca dostarczy Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przyjęcie odpadów pochodzących
    z demontażu wyrobów zawierających azbest na składowisko odpadów niebezpiecznych  (karty przekazania odpadu).
  3. Podstawą do wystawienia faktury VAT jest protokół końcowy odbioru zadania wraz                      z załączonym potwierdzeniem przyjęcia odpadów na składowisko odpadów niebezpiecznych (karty przekazania odpadu) oraz protokołami, o których mowa w § 2 ust. 3 umowy.
  4. Zapłata wynagrodzenia przez Zamawiającego będzie dokonana w terminie 21 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury VAT.
  5. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uchybień w doręczonej fakturze VAT, termin zapłaty wynagrodzenia ulega przedłużeniu o okres, w którym Wykonawca usunie stwierdzone uchybienia.
  6. Wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy płatne będzie przelewem z rachunku Zamawiającego na konto wskazane przez Wykonawcę. Za dzień zapłaty uznaje się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.

 

§ 4

Odbiory

  1. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru prawidłowo zrealizowanego przedmiotu umowy i zapłaty umówionego wynagrodzenia.
  2. Wykonawca w ramach wynagrodzenia o którym mowa w § 3 zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy oraz wykonania poniższych czynności:
    1. zakupu oraz montażu znaków, instrukcji i podręcznego sprzętu ppoż. i bhp,
    2. dokonania uzgodnień, uzyskania wszelkich wymaganych opinii i decyzji niezbędnych do wykonania kompletnego dzieła i przekazania go do użytku,
    3. odpowiedniego zabezpieczenia terenu objętego pracami,
    4. zapewnienia dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
    5. prowadzenia prac zgodnie z przepisami bhp i ppoż.
    6. utrzymania terenu objętego pracami w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów i odpadów,
    7. umożliwienia wstępu na teren wykonywania prac pracownikom organom nadzoru budowlanego i jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz upoważnionym przedstawicielom Zamawiającego,
    8. uporządkowania terenu po zakończeniu prac będących przedmiotem umowy,
  3. Zamawiającemu przysługuje prawo kontroli jakości prac na każdym jego etapie oraz   

nadzoru nad przebiegiem prac, a także odmowy podpisania końcowego protokołu odbioru w sytuacji stwierdzenia wadliwego wykonania umowy do czasu usunięcia wad.

  1. Nadzorującym prace ze strony Zamawiającego jest: …………………………………...
  2. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego informowania Zamawiającego                       o wystąpieniu zdarzeń lub okoliczności, które mogą utrudnić terminową realizację części lub całości przedmiotu umowy w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty wystąpienia zdarzenia lub okoliczności.

 

§ 5

Kary umowne

  1. Strony postanawiają, iż za nienależyte wykonanie umowy naliczane będą kary umowne.
  2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
    1. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy, w wysokości 1 % wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1, za każdy dzień zwłoki
    2. za zwłokę w usunięciu jakichkolwiek wad stwierdzonych przy odbiorze w wysokości 0,2 % wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1,  za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na ich usunięcie,
    3. za odstąpienie od umowy lub jej rozwiązania z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 10 % wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1.
    4. braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom w wysokości 1% wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1, za każdy przypadek,
    5. nieprzedłożenia do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi, lub projektu jej zmiany, w wysokości 5 % wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1, za każdy przypadek
    6. nieprzedłożenia poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy
      o podwykonawstwo lub jej zmiany, w wysokości 5 % wartości wynagrodzenia brutto, wypłaconego zgodnie z § 3 ust. 1, za każdy przypadek
  3. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego   wysokość zastrzeżonej kary umownej.
  4. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie przez siebie od umowy z przyczyn niezależnych od Wykonawcy w wysokości 10 % wartości umowy.
  5. Wykonawca upoważnia Zamawiającego do potrącenia wymagalnych kar umownych           z należnego mu wynagrodzenia.

 

§ 6

       Odstąpienie od umowy

  1. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
    1. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć  w chwili zawarcia umowy,
    2. Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie,
    3. Wykonawca opóźnia się z realizacją prac tak dalece (1 miesiąc), iż nie jest prawdopodobne, aby zakończono roboty w umówionym terminie,
  2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli:
  1. Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia podpisania protokołu odbioru robót,
  2. Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż z powodu zaistnienia uprzednio nieprzewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań umownych wobec Wykonawcy.
  1. Jeżeli Wykonawca wykonuje roboty, w sposób wadliwy lub sprzeczny z umową, Zamawiający może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć w tym celu odpowiedni termin. Po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu – zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego, Zamawiający może od umowy odstąpić albo powierzyć poprawienie lub dalsze wykonanie robót innemu podmiotowi na koszt
    i niebezpieczeństwo Wykonawcy.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy z przyczyn, o których mowa w ust. 1 i 2 powinno zostać złożone w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości
    o okolicznościach uzasadniających odstąpienie od umowy.
  3. Odstąpienie od umowy określone w ust. 1 pkt. b i c nastąpi z winy Wykonawcy.
  4. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności takiego oświadczenia i powinno zawierać uzasadnienie.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy przez Wykonawcę lub Zamawiającego strony obciążają następujące obowiązki szczegółowe:
  1. w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku,
    wg stanu na dzień odstąpienia,
  2. Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej strony, z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy,
  3. Wykonawca zgłosi do dokonania przez Zamawiającego odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających,
  1. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy przez którąkolwiek ze stron, zobowiązany jest do dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia,
  2. Strony zgodnie postanawiają, że odstąpienie od umowy przez którąkolwiek ze stron odniesie skutek wyłącznie na przyszłość (ex nunc), co oznacza, że umowa pozostanie w mocy pomiędzy Stronami w zakresie robót wykonanych do chwili odstąpienia od umowy.

 

§ 7

Podwykonawstwo

  1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części robót podwykonawcom na warunkach określonych w niniejszym paragrafie.
  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia, który zamierza zawrzeć umowę o podwykonawstwo na roboty budowlane jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy. Podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
  3. Umowa z Podwykonawcą powinna zawierać:
  1. zakres robót powierzony Podwykonawcy, i kwotę wynagrodzenia za powierzony zakres robót,
  2. termin wykonania prac powierzonych Podwykonawcy, przy czym powinien być on zgodny z terminami określonymi w niniejszej umowie;
  3. termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy /Podwykonawcy faktury lub rachunku będącego potwierdzeniem wykonania zleconych prac;
  4. obowiązek Podwykonawcy o niezwłocznym informowaniu Zamawiającego
    o nienależytym wykonywaniu umowy o podwykonawstwo przez Wykonawcę,
    w szczególności o nieterminowej zapłacie wynagrodzenia.
  1. Umowa z Podwykonawcą nie może zawierać postanowień:
  1. uzależniających uzyskanie przez Podwykonawcę płatności od Wykonawcy od zapłaty przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy wynagrodzenia obejmującego zakres robót wykonanych przez Podwykonawcę;
  2. dotyczących zapłaty wynagrodzenia w terminie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie roboty zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy;
  3. Jeżeli Zamawiający, w terminie 14 dni od przedstawienia mu projektu umowy wraz
    z dokumentacją dotyczącą zakresu prac oddawanych do wykonania podwykonawcy, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń to znaczy, że wyraził zgodę na zawarcie tej umowy. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy.
  1. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia. Zamawiający może, w terminie 7 dni od przedłożenia mu umowy, zgłosić w formie pisemnej sprzeciw do umowy
    o podwykonawstwo, jeżeli umowa o podwykonawstwo narusza zapisy niniejszej umowy lub przepisy powszechnie obowiązującego prawa. Niezgłoszenie w formie pisemnej sprzeciwu do przedłożonej umowy o podwykonawstwo w zastrzeżonym wyżej terminie uważa się za akceptację umowy przez Zamawiającego.
  2. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są dostawy lub usługi,
    w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo
    o wartości mniejszej niż 0,5% wartości niniejszej umowy oraz umów
    o podwykonawstwo, których przedmiot został wskazany przez Zamawiającego
    w specyfikacji istotnych warunków, jako niepodlegający niniejszemu obowiązkowi. Wyłączenie to jednak nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000 zł.
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 4 pkt b, jeżeli termin zapłaty wynagrodzenia jest dłuższy niż określony w ust. 3 pkt c, Zamawiający informuje o tym wykonawcę
    i wzywa go do doprowadzenia do zmiany tej umowy pod rygorem wystąpienia
    o zapłatę kary umownej.
  4. Zapisy ust. 1 – 7 stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo.
  5. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za działania lub zaniechania podwykonawców tak jak za własne działania lub zaniechanie. Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia funkcji koordynacyjnych w stosunku do podwykonawców, z którymi zawarł umowę wraz z zapewnieniem im pomieszczeń tymczasowych.
  6. Rozwiązanie umowy z podwykonawcą wymaga pisemnego powiadomienia Zamawiającego oraz rozliczenia dotychczas wykonanych robót.

 

§ 8

Pracownicy

  1. Jeżeli Wykonawca przy wykonywaniu umowy zamierza posługiwać się pracownikami, zobowiązany jest do ich zatrudnienia na podstawie umowy o pracę
    w trybie  ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.). Powyższy obowiązek dotyczy zwłaszcza osób mogących wykonywać czynności związane z obsługą urządzeń, maszyn i sprzętu budowlanego, wykonywaniem pozostałych prac niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia przez cały okres wykonywania tych czynności w ramach zamówienia.
  2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. W trakcie realizacji na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę:

1)oświadczenia zatrudnionego pracownika,

2) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę,

3) poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o pracę zatrudnionego pracownika,

4) innych dokumentów

- zawierających informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę
i zakres obowiązków pracownika.

 

  1. W przypadku realizacji  przez Podwykonawcę obowiązków  określonych w Umowie związanych z zatrudnieniem do realizacji przedmiotu Umowy osób zatrudnionych  na podstawie umowy o pracę, całkowita odpowiedzialność w stosunku do Zamawiającego za prawidłową realizację klauzuli społecznej spoczywa na Wykonawcy.
  2. W przypadku konieczności zmiany, w okresie realizacji Umowy, osób wykonujących czynności w ramach przedmiotu Umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu   uaktualnionego  wykazu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Obowiązek ten Wykonawca zrealizuje w terminie 
    5 dni kalendarzowych od dokonania przedmiotowej zmiany. Obowiązek ten nie dotyczy krótkotrwałych zastępstw pracowników nie przekraczających 21 dni.

 

§ 9

Mediacje

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Zamawiający i Wykonawca postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Zamawiający  i Wykonawca postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.
  2. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji Strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.
  3. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Zamawiający i Wykonawca będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Strony w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które Zamawiający i Wykonawca ponoszą za siebie.
  4. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

§10

Zmiany umowy

  1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko w formie pisemnej w postaci aneksu do niniejszej umowy pod rygorem nieważności.
  2. Zamawiający dopuszcza następujące możliwości wprowadzenia istotnych zmian postanowień umowy:
  1. zmiana stawki i kwoty podatku VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w § 4;
  2. zmiana terminu zakończenia realizacji robót w sytuacjach określonych w umowie lub w przypadku gdy brak zakończenia umowy w terminie wynika z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę których nie dało się przewidzieć przy jej zawieraniu,
  3. zmiana kadry przewidzianej do realizacji zamówienia
  4. Zmniejszenie zakresu zamówienia bez roszczeń odszkodowawczych po stronie Wykonawcy
  1. Zmiany w umowie przewidziane w ust. 2 lit. a) b) d) będą możliwe na warunkach opisanych poniżej:
  1. zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy nastąpi w granicach uzasadnionego interesu publicznego o okres proporcjonalny do zmienionego zakresu;
  2. wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ na harmonogram realizacji robót podstawowych. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
  3. w toku wykonywania przedmiotu umowy wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym: działanie siły wyższej, klęski żywiołowe, konieczność usunięcia niewybuchów i niewypałów lub niekorzystne warunki atmosferyczne (tzn. intensywne opady deszczu lub śniegu, niskie temperatury, zalodzenie) uniemożliwiające prowadzenie robót z uwagi na konieczność spełnienia wymogów technologicznych, które będzie miało wpływ na harmonogram robót i termin realizacji przedmiotu umowy. W takim przypadku, na uzasadniony wniosek Wykonawcy, zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
  4. wystąpi konieczność realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych
    z przedmiotem niniejszej umowy, powodującego konieczność skoordynowania prac
    i uwzględnienia wzajemnych powiązań; zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia nastąpi o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy.

 

§11

RODO

        1. Jeżeli Wykonawcą jest osoba fizyczna, to zobowiązuje się ona do zapoznania
          z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 2 do Umowy.
        2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
          z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
          z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.
        3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.
        4. Integralną częścią niniejszej umowy jest również umowa powierzenia przetwarzania danych stanowiąca załącznik nr 4.

 

§ 12.

Postanowienia Końcowe

  1. W zakresie nienormowanym niniejszą umową znajdują zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
  2. Strony obowiązane są do niezwłocznego informowania się o zmianie siedziby lub adresu do doręczeń wskazanych w niniejszej umowie. W przypadku zaniedbania tego obowiązku pismo wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na ostatni znany adres uważa się za skutecznie doręczone.
  3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze Stron.

      

 

 

           ZAMAWIAJĄCY :                                                               WYKONAWCA :


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
1.Wzór umowy 2021 azbest.docx (DOCX, 33.31Kb) 2021-10-18 11:59:25 9
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Cuber

Data wytworzenia:
18 paź 2021

Osoba dodająca informacje

Balbina Kaczanowska

Data publikacji:
18 paź 2021, godz. 11:59

Osoba aktualizująca informacje

Balbina Kaczanowska

Data aktualizacji:
18 paź 2021, godz. 12:04