Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt umowy

UMOWA

NR ………………./OZNAKOWANIE ULIC

 

Zawarta w dniu ……………… roku pomiędzy:

Gminą Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski

NIP: 986-015-70-13, REGON: 811685585

reprezentowaną przez:

Burmistrza Kamienia Pomorskiego -  Stanisława Kuryłłę,

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz,

zwaną w dalszej części umowy „Zamawiającym ”

a

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

zwanym w dalszej części „ Wykonawcą”,

 

została zawarta umowa następującej treści:

 

Postanowienia ogólne
§ 1

Niniejsza umowa zostaje zawarta bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych /t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 /


Przedmiot umowy
§ 2

  1. Przedmiotem umowy jest bieżące utrzymanie, konserwacja i uzupełnienie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta i gminy Kamień Pomorski.
  2. Szczegółowy zakres robót zawiera załącznik nr 1 do umowy, który stanowi integralną część umowy.

§ 3

Niezbędne do wykonania przedmiotu umowy materiały i narzędzia zapewnia na swój koszt Wykonawca w ramach wynagrodzenia wypłacanego przez Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy.

§ 4

Wykonawca jest zobowiązany do wykonania oznakowania pionowego i poziomego ulic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. 2019 r. poz. 2311/


Warunki wykonania prac i odbiór robót

§ 5

  1. Realizacja określonych w załączniku nr 1 prac nastąpi po pisemnym wskazaniu przez Zamawiającego zakresu prac i wskazaniu indywidualnych warunków, miejsca i sposobu ich wykonania przez Wykonawcę.

Wykonawca jest zobowiązany do przystąpienia do prac montażowych w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia doręczenia pisemnego wskazania zakresu prac.

  1. Potwierdzeniem zakończenia wykonania prac będzie sporządzony i podpisany protokół odbioru robót przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego.
  2. Zakres prac objęty pisemnym wskazaniem, o którym mowa w ust.1 przed przystąpieniem do realizacji przez Wykonawcę wymaga pisemnej akceptacji kierownika Referatu PIGK.

 

Termin realizacji umowy

§ 6

  1. Niniejsza umowa obowiązuje od dnia podpisania do dnia 31 grudnia 2021 r.
  2. Ścisły termin wykonania określonych w pisemnym wskazaniu prac będzie ustalany każdorazowo we wskazaniu ich wykonania, o którym mowa w § 5 ust. 1.
  3. W sytuacjach związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa w ruchu pojazdów i pieszych, gdy sytuacja wymaga natychmiastowej interwencji Zamawiający zastrzega sobie prawo do telefonicznego wskazania pracy podlegającej wykonaniu i żądania jej wykonania w czasie do 24 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia.
  4. Zakończenie prac Wykonawca zgłasza na piśmie Zamawiającemu w terminie 7 dni. Na tej podstawie Zamawiający w terminie do 7 dni od zgłoszenia Wykonawcy ustala termin odbioru prac podczas którego sporządzany jest protokół odbioru.

 

Wynagrodzenie
§ 7

  1. Rozliczenie za wykonanie poszczególnego zadania wskazanego zgodnie z § 5 ust. 1 nastąpi na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru i faktury VAT wystawionej w oparciu o cennik ujęty w załączniku nr 1 do umowy, przedstawionej przez Zamawiającego po dokonaniu odbioru robót i spisaniu protokołu odbioru robót.
  2. Calkowite wynagrodzenie Wykonawcy, wyliczone zgodnie z ust. 1 za wykonanie wszelkich prac na podstawie niniejszej umowy nie przekroczy kwoty ………………………………….. (słownie: ………………………………………………..) brutto, w tym podatek VAT 23%.
  3. Zapłata wynagrodzenia na podstawie faktury VAT wystawionej zgodnie z ust. 1 nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze w terminie 21 dni od daty wpływu faktury i przyjęcia jej do realizacji przez Zamawiającego, przy czym za datę płatności uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
  4. Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać cesji wynagrodzenia przysługującego mu z niniejszej umowy.
  5. W przypadku zlecenia części robót podwykonawcom, wypłata wynagrodzenia nastąpi z uwzględnieniem postanowień § 10 umowy i po przedstawieniu przez Wykonawcę pisemnych oświadczeń podwykonawców, iż zgłosili oni wszystkie należności za wykonane prace.

 

Obowiązki wykonawcy
§ 8

Wykonawca oświadcza, że wykona przedmiot umowy zgodnie ze sztuką budowlaną wiedzą techniczną oraz zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem a jakość wykonanych robót i użytych wyrobów budowlanych będzie odpowiadała obowiązującym normom oraz udokumentowana zostanie właściwymi atestami, aprobatami technicznymi i badaniami prób.

§ 9

Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować wyroby dopuszczone do używania w budownictwie drogowym z zachowaniem Polskich Norm obowiązujących w czasie wykonywania prac.

§10

1. Wykonawca przy wykonaniu niniejszej umowy może korzystać z podwykonawców, z  zachowaniem zastrzeżeń i na warunkach wskazanych w ust. 2-8.

2. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody Zamawiającego na zawarcie umów z podwykonawcami.

3. Wniosek o wyrażenie zgody musi zostać złożony pisemnie i zawierać:

1) Projekt umowy z podwykonawcą.

2) Zakres robót zleconych do wykonania podwykonawcy.

4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania podwykonawcy jak za własne działania, w tym za wykonanie robót w terminie oraz obejmuje gwarancją roboty wykonane przez podwykonawcę.

5. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy.

6. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni licząc od dnia przedstawienia wniosku, o którym mowa w ust. 3, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraża zgodę na zawarcie umowy z podwykonawcą.

7 .W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji robót podwykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowiez podwykonawcą.

8. Jeżeli w terminie określonym w umowie z podwykonawcą Wykonawca nie dokona w całości lub w części zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, a podwykonawca zwróci się z żądaniem zapłaty tego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego na podstawie art. 647 § 5 kodeksu cywilnego i udokumentuje zasadność takiego żądania fakturą zaakceptowaną przez Wykonawcę i dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiający zapłaci na rzecz podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem jego żądania. Zamawiający dokona potrącenia powyższej kwoty z należności przysługującej Wykonawcy.

§ 11

  1. W czasie realizacji robót Wykonawca będzie utrzymywał teren w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz będzie składował wszelkie urządzenia pomocnicze i materiały w sposób nie powodujący zagrożenia dla osób lub mienia, w tym zwłaszcza zagrożenia powstania kolizji. W tym celu usuwał będzie również zbędne materiały, odpady i śmieci. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie  uporządkować teren i przekazać go Zamawiającemu .
  2. W przypadku uchybienia przez Wykonawcę obowiązkowi uporządkowania terenu robót, Zamawiający posiadać będzie uprawnienie do uprzątnięcia tego terenu na koszt i ryzyko Wykonawcy.
  3. Wykonawca zabezpieczy i zapewni bezpieczeństwo ruchu pojazdów oraz pieszych w trakcie wykonywania robót, a także sporządzi projekt organizacji ruchu, jezeli będzie wymagany.

§ 12

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe podczas wykonywania przedmiotu umowy.

 

Kary umowne
§ 13

  1. Strony postanawiają, iż za nienależyte wykonanie umowy naliczane będą kary umowne.
  2. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
  1. za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w ustalonym w § 6 terminie zakończenia poszczególnych prac, w wysokości 0,5 % wartości wynagrodzenia brutto przysługującego Wykonawcy za pojedyncze prace, ustalonego na podstawie § 7 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki,
  2. za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi w wysokości 0,5 % wartości wynagrodzenia brutto przysługującego Wykonawcy za pojedyncze prace, ustalonego na podstawie § 7 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na ich usunięcie,
  3. za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy lub jej rozwiązanie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % całościowego wynagrodzenia umownego brutto przysługującego za prace wskazane i odebrane bezusterkowym protokołem odbioru do dnia odstąpienia od umowy. .
  1. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie przez Wykonawcę od umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia brutto przysługującego za prace wskazane i potwierdzone bezusterkowym protokołem odbioru do dnia odstąpienia od umowy.

 

Warunki wypowiedzenia umowy oraz odstąpienia od umowy
§ 14

  1. Stronom przysługuje prawo wcześniejszego rozwiązania umowy w każdym czasie za porozumieniem obu stron.
  2. Zamawiającemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy przed końcowym terminem jej obowiązywania w razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym Zamawiający może wypowiedzieć umowę w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o tych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
  3. Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy jeżeli:
  1. zostanie ogłoszona upadłość lub likwidacja firmy Wykonawcy,
  2. zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,
  3. Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania przez Zamawiającego złożonego na piśmie,
  4. Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa trwa dłużej niż 15 dni,
  5. Wykonawca nie wywiązuje się należycie z obowiązków wynikających z niniejszej umowy mimo pisemnego wezwania przez Zamawiającego do prawidłowego jej wykonywania, w tym zwłaszcza poprzez:

- zatrudnianie podwykonawców, co do których zamawiający zgłosił uzasadniony sprzeciw,

- wykonywanie przedmiotu umowy niezgodnie ze sztuką budowlaną,

- nieprzestrzeganie innych postanowień umowy.

  1. Wykonawca zalega z płatnością wynagrodzenia na rzecz podwykonawców.
  1. W przypadku odstąpienia od umowy w sytuacjach, o których mowa w ust. 3
    Zamawiający może żądać przywrócenia placu budowy do stanu przed jej rozpoczęciem lub zatrzymać nakłady użyteczne za zapłatą części wynagrodzenia. Postanowienie niniejsze nie wyklucza naliczenia kar umownych i odszkodowania na zasadach ogólnych.
  2. Odstąpienie od umowy nastąpi poprzez złożenie Wykonawcy pisemnego oświadczenia przez Zamawiającego.
  3. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę obciążają następujące obowiązki:
  1. w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego, sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia od umowy,
  2. Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt strony, która odstąpiła od umowy.
  3. Wykonawca sporządzi wykaz materiałów i urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych niniejszą umową jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego,
  4. Wykonawca zgłosi Zamawiającemu konieczność odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpi z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca. Niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 10 dni od dnia odstąpienia od mowy Wykonawca usunie z terenu budowy materiały własne, sprzęt oraz urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wniesione.
  1. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia od umowy.

 

Gwarancja na wykonane prace
§ 15

Wykonawca udziela 12 miesięcznej gwarancji na wykonane oraz konserwowane oznakowanie i  urządzenia zabezpieczające ruch drogowy licząc od dnia ich protokolarnego odbioru.

Rozstrzyganie sporów
§ 16

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, strony postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.
  2. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Mediatora Sądowego celem przeprowadzenia mediacji.
  3. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez same Strony w związku z mediacją (przejazdy, utracone, wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które strona ponosi za siebie.
  4. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia, spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.

Postanowienia końcowe
§ 17

  1. W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
  2. Strony obowiązane są do niezwłocznego informowania się o zmianie siedziby lub adresu do doręczeń wskazany w niniejszej umowie. W przypadku zaniedbania tego obowiązku pismo wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na ostatni znany adres uważa się za skutecznie doręczone.
  3. Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

 

RODO[1]

§ 18

  1. Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik do Umowy.
  2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.
  3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.

 

 

ZAMAWIAJĄCY                                                                                                    WYKONAWCA

 

[1] rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
projekt umowy.docx (DOCX, 27.91Kb) 2021-04-01 09:56:14 28
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Justyna Panocha

Data wytworzenia:
01 kwi 2021

Osoba dodająca informacje

Balbina Kaczanowska

Data publikacji:
01 kwi 2021, godz. 09:56

Osoba aktualizująca informacje

Balbina Kaczanowska

Data aktualizacji:
01 kwi 2021, godz. 09:57