Projekt umowy
UMOWA
NR ………………./OZNAKOWANIE ULIC
Zawarta w dniu ……………… roku pomiędzy:
Gminą Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski
NIP: 986-015-70-13, REGON: 811685585
reprezentowaną przez:
Burmistrza Kamienia Pomorskiego - Stanisława Kuryłłę,
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz,
zwaną w dalszej części umowy „Zamawiającym ”
a
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
zwanym w dalszej części „ Wykonawcą”,
została zawarta umowa następującej treści:
Postanowienia ogólne
§ 1
Niniejsza umowa zostaje zawarta bez stosowania ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych /t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 /
Przedmiot umowy
§ 2
- Przedmiotem umowy jest bieżące utrzymanie, konserwacja i uzupełnienie oznakowania pionowego, poziomego i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie miasta i gminy Kamień Pomorski.
- Szczegółowy zakres robót zawiera załącznik nr 1 do umowy, który stanowi integralną część umowy.
§ 3
Niezbędne do wykonania przedmiotu umowy materiały i narzędzia zapewnia na swój koszt Wykonawca w ramach wynagrodzenia wypłacanego przez Zamawiającego na podstawie niniejszej umowy.
§ 4
Wykonawca jest zobowiązany do wykonania oznakowania pionowego i poziomego ulic zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. 2019 r. poz. 2311/
Warunki wykonania prac i odbiór robót
§ 5
- Realizacja określonych w załączniku nr 1 prac nastąpi po pisemnym wskazaniu przez Zamawiającego zakresu prac i wskazaniu indywidualnych warunków, miejsca i sposobu ich wykonania przez Wykonawcę.
Wykonawca jest zobowiązany do przystąpienia do prac montażowych w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia doręczenia pisemnego wskazania zakresu prac.
- Potwierdzeniem zakończenia wykonania prac będzie sporządzony i podpisany protokół odbioru robót przez osoby wyznaczone przez Zamawiającego.
- Zakres prac objęty pisemnym wskazaniem, o którym mowa w ust.1 przed przystąpieniem do realizacji przez Wykonawcę wymaga pisemnej akceptacji kierownika Referatu PIGK.
Termin realizacji umowy
§ 6
- Niniejsza umowa obowiązuje od dnia podpisania do dnia 31 grudnia 2021 r.
- Ścisły termin wykonania określonych w pisemnym wskazaniu prac będzie ustalany każdorazowo we wskazaniu ich wykonania, o którym mowa w § 5 ust. 1.
- W sytuacjach związanych z zagrożeniem bezpieczeństwa w ruchu pojazdów i pieszych, gdy sytuacja wymaga natychmiastowej interwencji Zamawiający zastrzega sobie prawo do telefonicznego wskazania pracy podlegającej wykonaniu i żądania jej wykonania w czasie do 24 godzin od chwili telefonicznego zgłoszenia.
- Zakończenie prac Wykonawca zgłasza na piśmie Zamawiającemu w terminie 7 dni. Na tej podstawie Zamawiający w terminie do 7 dni od zgłoszenia Wykonawcy ustala termin odbioru prac podczas którego sporządzany jest protokół odbioru.
Wynagrodzenie
§ 7
- Rozliczenie za wykonanie poszczególnego zadania wskazanego zgodnie z § 5 ust. 1 nastąpi na podstawie bezusterkowego protokołu odbioru i faktury VAT wystawionej w oparciu o cennik ujęty w załączniku nr 1 do umowy, przedstawionej przez Zamawiającego po dokonaniu odbioru robót i spisaniu protokołu odbioru robót.
- Calkowite wynagrodzenie Wykonawcy, wyliczone zgodnie z ust. 1 za wykonanie wszelkich prac na podstawie niniejszej umowy nie przekroczy kwoty ………………………………….. (słownie: ………………………………………………..) brutto, w tym podatek VAT 23%.
- Zapłata wynagrodzenia na podstawie faktury VAT wystawionej zgodnie z ust. 1 nastąpi przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze w terminie 21 dni od daty wpływu faktury i przyjęcia jej do realizacji przez Zamawiającego, przy czym za datę płatności uważa się dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
- Wykonawca nie może bez pisemnej zgody Zamawiającego dokonać cesji wynagrodzenia przysługującego mu z niniejszej umowy.
- W przypadku zlecenia części robót podwykonawcom, wypłata wynagrodzenia nastąpi z uwzględnieniem postanowień § 10 umowy i po przedstawieniu przez Wykonawcę pisemnych oświadczeń podwykonawców, iż zgłosili oni wszystkie należności za wykonane prace.
Obowiązki wykonawcy
§ 8
Wykonawca oświadcza, że wykona przedmiot umowy zgodnie ze sztuką budowlaną wiedzą techniczną oraz zgodnie z powszechnie obowiązującym prawem a jakość wykonanych robót i użytych wyrobów budowlanych będzie odpowiadała obowiązującym normom oraz udokumentowana zostanie właściwymi atestami, aprobatami technicznymi i badaniami prób.
§ 9
Przy realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązuje się stosować wyroby dopuszczone do używania w budownictwie drogowym z zachowaniem Polskich Norm obowiązujących w czasie wykonywania prac.
§10
1. Wykonawca przy wykonaniu niniejszej umowy może korzystać z podwykonawców, z zachowaniem zastrzeżeń i na warunkach wskazanych w ust. 2-8.
2. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania zgody Zamawiającego na zawarcie umów z podwykonawcami.
3. Wniosek o wyrażenie zgody musi zostać złożony pisemnie i zawierać:
1) Projekt umowy z podwykonawcą.
2) Zakres robót zleconych do wykonania podwykonawcy.
4. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za działania podwykonawcy jak za własne działania, w tym za wykonanie robót w terminie oraz obejmuje gwarancją roboty wykonane przez podwykonawcę.
5. Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje podwykonawcy.
6. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni licząc od dnia przedstawienia wniosku, o którym mowa w ust. 3, nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraża zgodę na zawarcie umowy z podwykonawcą.
7 .W przypadku powierzenia przez Wykonawcę realizacji robót podwykonawcy, Wykonawca jest zobowiązany do dokonania we własnym zakresie zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy z zachowaniem terminów płatności określonych w umowiez podwykonawcą.
8. Jeżeli w terminie określonym w umowie z podwykonawcą Wykonawca nie dokona w całości lub w części zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy, a podwykonawca zwróci się z żądaniem zapłaty tego wynagrodzenia bezpośrednio do Zamawiającego na podstawie art. 647 § 5 kodeksu cywilnego i udokumentuje zasadność takiego żądania fakturą zaakceptowaną przez Wykonawcę i dokumentami potwierdzającymi wykonanie i odbiór fakturowanych robót, Zamawiający zapłaci na rzecz podwykonawcy kwotę będącą przedmiotem jego żądania. Zamawiający dokona potrącenia powyższej kwoty z należności przysługującej Wykonawcy.
§ 11
- W czasie realizacji robót Wykonawca będzie utrzymywał teren w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz będzie składował wszelkie urządzenia pomocnicze i materiały w sposób nie powodujący zagrożenia dla osób lub mienia, w tym zwłaszcza zagrożenia powstania kolizji. W tym celu usuwał będzie również zbędne materiały, odpady i śmieci. Po zakończeniu robót Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie uporządkować teren i przekazać go Zamawiającemu .
- W przypadku uchybienia przez Wykonawcę obowiązkowi uporządkowania terenu robót, Zamawiający posiadać będzie uprawnienie do uprzątnięcia tego terenu na koszt i ryzyko Wykonawcy.
- Wykonawca zabezpieczy i zapewni bezpieczeństwo ruchu pojazdów oraz pieszych w trakcie wykonywania robót, a także sporządzi projekt organizacji ruchu, jezeli będzie wymagany.
§ 12
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe podczas wykonywania przedmiotu umowy.
Kary umowne
§ 13
- Strony postanawiają, iż za nienależyte wykonanie umowy naliczane będą kary umowne.
- Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:
- za zwłokę w wykonaniu przedmiotu umowy w ustalonym w § 6 terminie zakończenia poszczególnych prac, w wysokości 0,5 % wartości wynagrodzenia brutto przysługującego Wykonawcy za pojedyncze prace, ustalonego na podstawie § 7 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki,
- za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi w wysokości 0,5 % wartości wynagrodzenia brutto przysługującego Wykonawcy za pojedyncze prace, ustalonego na podstawie § 7 ust. 1 niniejszej umowy, za każdy dzień zwłoki liczony od dnia wyznaczonego przez Zamawiającego na ich usunięcie,
- za odstąpienie przez Zamawiającego od umowy lub jej rozwiązanie z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 10 % całościowego wynagrodzenia umownego brutto przysługującego za prace wskazane i odebrane bezusterkowym protokołem odbioru do dnia odstąpienia od umowy. .
- Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne za odstąpienie przez Wykonawcę od umowy z przyczyn zawinionych przez Zamawiającego w wysokości 10 % maksymalnego wynagrodzenia brutto przysługującego za prace wskazane i potwierdzone bezusterkowym protokołem odbioru do dnia odstąpienia od umowy.
Warunki wypowiedzenia umowy oraz odstąpienia od umowy
§ 14
- Stronom przysługuje prawo wcześniejszego rozwiązania umowy w każdym czasie za porozumieniem obu stron.
- Zamawiającemu przysługuje prawo wypowiedzenia umowy przed końcowym terminem jej obowiązywania w razie wystąpienia istotnych zmian okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, przy czym Zamawiający może wypowiedzieć umowę w terminie 30 dni od powzięcia wiedzy o tych okolicznościach. W takim wypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
- Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy jeżeli:
- zostanie ogłoszona upadłość lub likwidacja firmy Wykonawcy,
- zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,
- Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje ich pomimo wezwania przez Zamawiającego złożonego na piśmie,
- Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa trwa dłużej niż 15 dni,
- Wykonawca nie wywiązuje się należycie z obowiązków wynikających z niniejszej umowy mimo pisemnego wezwania przez Zamawiającego do prawidłowego jej wykonywania, w tym zwłaszcza poprzez:
- zatrudnianie podwykonawców, co do których zamawiający zgłosił uzasadniony sprzeciw,
- wykonywanie przedmiotu umowy niezgodnie ze sztuką budowlaną,
- nieprzestrzeganie innych postanowień umowy.
- Wykonawca zalega z płatnością wynagrodzenia na rzecz podwykonawców.
- W przypadku odstąpienia od umowy w sytuacjach, o których mowa w ust. 3
Zamawiający może żądać przywrócenia placu budowy do stanu przed jej rozpoczęciem lub zatrzymać nakłady użyteczne za zapłatą części wynagrodzenia. Postanowienie niniejsze nie wyklucza naliczenia kar umownych i odszkodowania na zasadach ogólnych. - Odstąpienie od umowy nastąpi poprzez złożenie Wykonawcy pisemnego oświadczenia przez Zamawiającego.
- W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę obciążają następujące obowiązki:
- w terminie 7 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego, sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku według stanu na dzień odstąpienia od umowy,
- Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt strony, która odstąpiła od umowy.
- Wykonawca sporządzi wykaz materiałów i urządzeń, które nie mogą być wykorzystane przez Wykonawcę do realizacji innych robót nie objętych niniejszą umową jeżeli odstąpienie od umowy nastąpiło z przyczyn niezależnych od niego,
- Wykonawca zgłosi Zamawiającemu konieczność odbioru robót przerwanych oraz robót zabezpieczających, jeżeli odstąpienie od umowy nastąpi z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca. Niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 10 dni od dnia odstąpienia od mowy Wykonawca usunie z terenu budowy materiały własne, sprzęt oraz urządzenia zaplecza przez niego dostarczone lub wniesione.
- Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn, za które Wykonawca nie odpowiada obowiązany jest do dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty, które zostały wykonane do dnia odstąpienia od umowy.
Gwarancja na wykonane prace
§ 15
Wykonawca udziela 12 miesięcznej gwarancji na wykonane oraz konserwowane oznakowanie i urządzenia zabezpieczające ruch drogowy licząc od dnia ich protokolarnego odbioru.
Rozstrzyganie sporów
§ 16
- W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, strony postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.
- Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Mediatora Sądowego celem przeprowadzenia mediacji.
- Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) Strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez same Strony w związku z mediacją (przejazdy, utracone, wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które strona ponosi za siebie.
- Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia, spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
Postanowienia końcowe
§ 17
- W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Strony obowiązane są do niezwłocznego informowania się o zmianie siedziby lub adresu do doręczeń wskazany w niniejszej umowie. W przypadku zaniedbania tego obowiązku pismo wysłane listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru na ostatni znany adres uważa się za skutecznie doręczone.
- Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.
RODO[1]
§ 18
- Wykonawca zobowiązuje się do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik do Umowy.
- Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.
- Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
[1] rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1).
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
projekt umowy.docx (DOCX, 27.91Kb) | 2021-04-01 09:56:14 | 28 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Justyna Panocha Data wytworzenia:
01 kwi 2021
Osoba dodająca informacje
Balbina Kaczanowska Data publikacji:
01 kwi 2021, godz. 09:56
Osoba aktualizująca informacje
Balbina Kaczanowska Data aktualizacji:
01 kwi 2021, godz. 09:57