Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

U M O W A nadzór inwestorski

U M O W A NR ………………….
O PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO

zawarta w dniu ……………... pomiędzy Gminą Kamień Pomorski ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski, NIP 986-015-70-13, Regon 811685585, w imieniu której działa:

Stanisław Kuryłło - Burmistrza Kamienia Pomorskiego

przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz

zwaną dalej w tekście „Zleceniodawcą"

 

a ……………….. z siedzibą przy ………………. NIP …………. Regon…………, reprezentowana przez ………………………………….

zwanym dalej w tekście „Zleceniobiorcą”

§ 1.

  1. Zleceniodawca przyjmuje Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy nad zadaniem pn. Przebudowa ulicy Gryfitów i ulicy Piastowej w Kamieniu Pomorskim wraz z rozbudową i przebudową infrastruktury technicznej. Projekt współfinansowany w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD)

  2. Przedmiot umowy obejmuje nadzór inwestorski procesu inwestycyjnego w specjalnościach wynikających z opracowanych projektów budowlano-wykonawczych tj.

  1. Zakres opracowań projektowych;

  1. Projekt wykonawczy branży drogowej,

  2. Projekt wykonawczy branży elektrycznej

  3. Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR)

branża drogowa

  1. Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) branża elektryczna

  2. Projekt stałej organizacji ruchu

oraz wszelkie czynności wynikające z prawa budowlanego i umowy z wykonawcami robót

w szczególności:

  1. reprezentowanie Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektami, umowami, przepisami prawa, obowiązującymi normami, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej,

  2. sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania,

  3. sprawdzanie, odbiór (częściowy/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych,

  4. organizowanie i udział w naradach roboczych, sporządzanie protokołów z odbytych narad w trakcie realizacji inwestycji, zwoływanych również przez Zleceniodawcę w jego siedzibie lub na placu budowy,

  5. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robot,

  6. kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym

  1. Zleceniobiorca ma prawo:

  1. wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,

  2. żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, dokonania poprawek, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia bądź zagrożenia środowiska bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, która powodowałaby konieczność dokonania zmiany w pozwoleniu na budowę,

  1. Bez pisemnej zgody Zleceniodawcy, Zleceniobiorca nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych.

  2. Zakres robót i wymagania jakościowe, określa: projekty budowlano-wykonawcze, STWiOR, obowiązujące przepisy prawa, zawarta umowa z Wykonawcą robót w ramach realizacji projektu: Przebudowa ulicy Gryfitów i ulicy Piastowej w Kamieniu Pomorskim wraz z rozbudową i przebudową infrastruktury technicznej. oraz harmonogram rzeczowo-finansowym robót.

  3. W dniu podpisania niniejszej umowy Zleceniodawca przekazuje Zleceniobiorcy:

  1. projekty budowlano-wykonawcze przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym prawidłowe wypełnienie powierzonych obowiązków,

  2. STWiOR

  3. harmonogram rzeczowo-finansowy

  4. kopię umowy z Wykonawcą robót

  5. kopię zgłoszenia robót,

a Zleceniobiorca potwierdza ich przyjęcie.

 

§ 2.

  1. Zleceniobiorca oświadcza, iż dysponuje zespołem posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia budowlane, w tym posiadające kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

  2. Zleceniobiorca oświadcza, iż zlecone obowiązki będzie wykonywał z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami, zasadami sztuki etyką zawodową oraz postanowieniami umowy.

  3. Wszelkie czynności związane z wykonywaniem umowy Wykonawca wykonywać będzie przez powierzenie wykonania nadzoru wyznaczonym osobom tj.

  1. Nadzór nad robotami drogowymi: ………………………

  2. Nadzór nad robotami elektrycznymi: ……………………………..

  3. Nadzór nad robotami kanalizacyjnymi: ………………………………

  4. Zleceniobiorca wyznacza Inspektora koordynatora w osobie ……………………………….

§ 3.

1. Ustala się termin wykonania przedmiotu umowy:

1) rozpoczęcie: w dniu podpisania umowy

2) zakończenie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą robót

§ 4.

  1. Strony ustalają, że obowiązującą ich formą wynagrodzenia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.

  2. Ustalone w tej formie wynagrodzenie Zleceniobiorcy, wyraża się kwota w wysokości ……….. zł. netto (słownie: …………. 00/100) + obowiązujący podatek VAT 23% tj. brutto ………….. zł. (słownie: …………..,00/100).

  3. Wynagrodzenie brutto Zleceniobiorcy o którym mowa w § 4. ust. 2, będzie płatne w równych miesięcznych ratach, których wysokość będzie określona w fakturze, wystawionej przez Zleceniobiorcę w ostatnim dniu każdego miesiąca. Suma miesięcznych rat, wypłaconych Zleceniobiorcy, nie może przekroczyć kwoty brutto o której mowa w § 4. ust. 2. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury do Zleceniodawcy,

§ 5.

  1. Zleceniobiorca, w ramach wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2, przyjmuje na siebie dodatkowo następujące obowiązki:

  1. zapoznania się z dokumentacją projektowo-wykonawczą powierzonego zadania inwestycyjnego,

  2. udział w weryfikacji harmonogramu rzeczowo-finansowego, zadania i jego ewentualnych aktualizacji,

  3. zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami,

  4. sprawowanie kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zleceniodawcy, w tym:

  1. reprezentowania Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy z Wykonawcą robót,

  2. sprawdzanie jakości wykonywanych robót, zastosowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków inspektora będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i/lub certyfikatów wyrobów budowlanych przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,

  3. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorowych z przekazaniem ich do użytkowania,

  4. kontroli ilości i wartości wykonywanych robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym,

  5. kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót w czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia bytności poprzez dokonanie stosownego zapisu,

  6. potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy ( w tym weryfikacja kosztów ewentualnych zmian w zakresie zadania i rodzaju wyrobów budowlanych w stosunku do oferty wykonawcy robót).

  1. rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy/robót i przedstawicielem Zleceniodawcy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu,

  2. branie udziału w komisjach „technicznych” powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia spraw budowy w toku jej trwania,

  3. sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy/robót odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań), dotyczących wyrobów budowlanych, których oceny jakości dokonuje na placu budowy przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania, Zleceniobiorca ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego wyrobu z równoczesnym powiadomieniem Zleceniodawcy o zaistniałym fakcie.

  4. czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z projektem budowlanym, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów i wyrobów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Zleceniodawcę na straty - Zleceniodawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Zleceniodawcy oraz podejmuje odpowiednie decyzje,

  5. sprawdzanie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów i zaświadczeń wymaganych przez Zleceniodawcę i niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót,

  6. branie udziału w komisjach powołanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie trwania gwarancji i rękojmi ( w tym udział w odbiorach pogwarancyjnych), przez okres ……….. miesięcy od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót,

  7. Kontrola usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, uczestniczenie w przejęciu przez Zleceniodawcę od wykonawcy robót usuniętych wad - potwierdzonych protokołem,

  8. pisemne informowanie Zleceniodawcę o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,

  9. pisemne informowanie Zleceniodawcy o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy,

  1. Wykonawca będzie nadzorował budowę (w trakcie jej realizacji) w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru nie rzadziej jednak niż 1 raz w tygodniu potwierdzonych wpisem do dziennika budowy oraz na wezwanie kierownika budowy lub Zleceniodawcy.

§ 6.

  1. Strony ustalają zapłatę kary umownej w następujących sytuacjach i w podanych wysokościach:

  1. Zleceniodawca zapłaci Zleceniobiorcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy.

  2. Zleceniobiorca zapłaci Zleceniodawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniobiorcę z przyczyn niezależnych od Zleceniodawcy.

  3. Zleceniobiorca zapłaci Zleceniodawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę z przyczyn dotyczących Zleceniobiorcy.

  1. Niezależnie od odpowiedzialności zawodowej Zleceniobiorca ponosić będzie względem Zleceniodawcy odpowiedzialność materialną za szkody wynikłe z nienależytego wykonania umowy na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.

  2. Zleceniodawca może dochodzić od Zleceniobiorcy odszkodowania przekraczającego wysokość zastosowanej kary umownej, na zasadach ogólnych.

  3. Maksymalna wysokość kar jakiej mogą dochodzić strony wynosi 60% wynagrodzenia brutto.

§ 7.

  1. Wraz z zawarciem Umowy Zleceniobiorca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu Umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności z zakresu świadczenia usług stanowiących przedmiot zamówienia.

  2. Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ma być ważna na dzień rozpoczęcia przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego działań poprzedzających budowę i obowiązywać w czasie jej realizacji do dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych.

  3. Ważność przedłożonej umowy ubezpieczenia ma być potwierdzona przez Zleceniobiorca poprzez okazanie dowodu zapłaty składki .

§ 8.

  1. W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Zleceniodawca i Zleceniobiorca postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji.

  2. Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.

  3. Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.

  4. Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Zleceniodawcę i Zleceniobiorcę w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które strony ponoszą za siebie.

  5. Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zleceniodawcy.

 

RODO

§9.

  1. Jeżeli Wykonawcą jest osoba fizyczną, to zobowiązuje się ona do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy.

  2. Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.

  3. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.

 

§ 10.

  1. W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy Prawo budowlane i akty wykonawcze do tych ustaw.

  2. Wszelkie zmiany niniejszej umowy będą odbywały się w formie aneksów, sporządzanych na piśmie, pod rygorem nieważności.

  3. Umowę sporządzono w 2 egzemplarzach , po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.

  4. Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania jej przez obie strony.

 

ZLECENIODAWCA                                                                          ZLECENIOBIORCA

 

…..........................................                                                     …..........................................

 

Załącznik nr 1 do Umowy nr ………………………..

z dnia …………….. r.

 

Klauzula informacyjna RODO

Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Gminy Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski.

  2. Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Dariusz Łydziński - dariusz@4itsecurity.pl, tel. 607-603-890.

  3. Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. z uwagi na niezbędność wykonywania umowy nr ………………. z dnia ……… r. oraz zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.

  4. Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora, obsługującym lub udostępniającym systemy i narzędzia teleinformatyczne, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim, a także odbiorcom danych osobowych m.in. organom państwowym lub organom samorządu terytorialnego, sądom, innym organom sprawiedliwości, operatorom pocztowym.

  5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań w interesie publicznym lub w ramach wykonywania władzy publicznej, maksymalnie przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń, a wynikających z przepisów prawa.

  6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

  7. Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.

  8. Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w razie uznania, że przetwarzania państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
U M O W A nadzór inwestorski.docx (DOCX, 31.43Kb) 2021-06-01 11:55:35 16
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Małgorzata Sikorska

Data wytworzenia:
01 cze 2021

Osoba dodająca informacje

Balbina Kaczanowska

Data publikacji:
01 cze 2021, godz. 11:55

Osoba aktualizująca informacje

Balbina Kaczanowska

Data aktualizacji:
01 cze 2021, godz. 12:01