U M O W A nadzór inwestorski
U M O W A NR ………………….
O PEŁNIENIE FUNKCJI INSPEKTORA NADZORU INWESTORSKIEGO
zawarta w dniu ……………... pomiędzy Gminą Kamień Pomorski ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski, NIP 986-015-70-13, Regon 811685585, w imieniu której działa:
Stanisław Kuryłło - Burmistrza Kamienia Pomorskiego
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Agnieszki Sakowicz
zwaną dalej w tekście „Zleceniodawcą"
a ……………….. z siedzibą przy ………………. NIP …………. Regon…………, reprezentowana przez ………………………………….
zwanym dalej w tekście „Zleceniobiorcą”
§ 1.
-
Zleceniodawca przyjmuje Pełnienie funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy nad zadaniem pn. Przebudowa ulicy Gryfitów i ulicy Piastowej w Kamieniu Pomorskim wraz z rozbudową i przebudową infrastruktury technicznej. Projekt współfinansowany w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (RFRD)
-
Przedmiot umowy obejmuje nadzór inwestorski procesu inwestycyjnego w specjalnościach wynikających z opracowanych projektów budowlano-wykonawczych tj.
-
Zakres opracowań projektowych;
-
Projekt wykonawczy branży drogowej,
-
Projekt wykonawczy branży elektrycznej
-
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR)
branża drogowa
-
Szczegółowe Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (STWiOR) branża elektryczna
-
Projekt stałej organizacji ruchu
oraz wszelkie czynności wynikające z prawa budowlanego i umowy z wykonawcami robót
w szczególności:
-
reprezentowanie Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektami, umowami, przepisami prawa, obowiązującymi normami, wytycznymi branżowymi oraz zasadami wiedzy technicznej,
-
sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania,
-
sprawdzanie, odbiór (częściowy/końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych,
-
organizowanie i udział w naradach roboczych, sporządzanie protokołów z odbytych narad w trakcie realizacji inwestycji, zwoływanych również przez Zleceniodawcę w jego siedzibie lub na placu budowy,
-
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcie wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy i prawidłowości zafakturowania wykonanych robot,
-
kontrola zgodności przebiegu robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym
-
Zleceniobiorca ma prawo:
-
wydawać kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem do dziennika budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych,
-
żądać od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, dokonania poprawek, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bezpieczeństwa ludzi lub mienia bądź zagrożenia środowiska bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem, która powodowałaby konieczność dokonania zmiany w pozwoleniu na budowę,
-
Bez pisemnej zgody Zleceniodawcy, Zleceniobiorca nie może wprowadzić żadnych zmian w zakresie realizacji umowy z wykonawcą na wykonanie robót budowlanych.
-
Zakres robót i wymagania jakościowe, określa: projekty budowlano-wykonawcze, STWiOR, obowiązujące przepisy prawa, zawarta umowa z Wykonawcą robót w ramach realizacji projektu: Przebudowa ulicy Gryfitów i ulicy Piastowej w Kamieniu Pomorskim wraz z rozbudową i przebudową infrastruktury technicznej. oraz harmonogram rzeczowo-finansowym robót.
-
W dniu podpisania niniejszej umowy Zleceniodawca przekazuje Zleceniobiorcy:
-
projekty budowlano-wykonawcze przedmiotu zamówienia w zakresie umożliwiającym prawidłowe wypełnienie powierzonych obowiązków,
-
STWiOR
-
harmonogram rzeczowo-finansowy
-
kopię umowy z Wykonawcą robót
-
kopię zgłoszenia robót,
a Zleceniobiorca potwierdza ich przyjęcie.
§ 2.
-
Zleceniobiorca oświadcza, iż dysponuje zespołem posiadającym odpowiednie kwalifikacje oraz uprawnienia budowlane, w tym posiadające kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami
-
Zleceniobiorca oświadcza, iż zlecone obowiązki będzie wykonywał z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami, standardami, zasadami sztuki etyką zawodową oraz postanowieniami umowy.
-
Wszelkie czynności związane z wykonywaniem umowy Wykonawca wykonywać będzie przez powierzenie wykonania nadzoru wyznaczonym osobom tj.
-
Nadzór nad robotami drogowymi: ………………………
-
Nadzór nad robotami elektrycznymi: ……………………………..
-
Nadzór nad robotami kanalizacyjnymi: ………………………………
-
Zleceniobiorca wyznacza Inspektora koordynatora w osobie ……………………………….
§ 3.
1. Ustala się termin wykonania przedmiotu umowy:
1) rozpoczęcie: w dniu podpisania umowy
2) zakończenie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy z wykonawcą robót
§ 4.
-
Strony ustalają, że obowiązującą ich formą wynagrodzenia będzie wynagrodzenie ryczałtowe.
-
Ustalone w tej formie wynagrodzenie Zleceniobiorcy, wyraża się kwota w wysokości ……….. zł. netto (słownie: …………. 00/100) + obowiązujący podatek VAT 23% tj. brutto ………….. zł. (słownie: …………..,00/100).
-
Wynagrodzenie brutto Zleceniobiorcy o którym mowa w § 4. ust. 2, będzie płatne w równych miesięcznych ratach, których wysokość będzie określona w fakturze, wystawionej przez Zleceniobiorcę w ostatnim dniu każdego miesiąca. Suma miesięcznych rat, wypłaconych Zleceniobiorcy, nie może przekroczyć kwoty brutto o której mowa w § 4. ust. 2. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury do Zleceniodawcy,
§ 5.
-
Zleceniobiorca, w ramach wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2, przyjmuje na siebie dodatkowo następujące obowiązki:
-
zapoznania się z dokumentacją projektowo-wykonawczą powierzonego zadania inwestycyjnego,
-
udział w weryfikacji harmonogramu rzeczowo-finansowego, zadania i jego ewentualnych aktualizacji,
-
zapoznanie się z terenem inwestycji, jego uzbrojeniem i istniejącymi urządzeniami,
-
sprawowanie kontroli w zakresie niezbędnym do zabezpieczenia interesów Zleceniodawcy, w tym:
-
reprezentowania Zleceniodawcy na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem budowlanym, projektem wykonawczym, specyfikacją wykonania i odbioru robót budowlanych, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej oraz zapisami umowy z Wykonawcą robót,
-
sprawdzanie jakości wykonywanych robót, zastosowanych wyrobów budowlanych i stosowanych materiałów (do obowiązków inspektora będzie należało egzekwowanie i odbiór od wykonawcy robót atestów i/lub certyfikatów wyrobów budowlanych przed ich wbudowaniem oraz ich szczegółowa weryfikacja), a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie,
-
sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbiorowych z przekazaniem ich do użytkowania,
-
kontroli ilości i wartości wykonywanych robót z obowiązującym harmonogramem rzeczowo-finansowym,
-
kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywania w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla oceny właściwego wykonania robót (ilości, jakości, wartości robót w czasie każdorazowego pobytu na budowie inspektor nadzoru ma obowiązek bieżącego przeglądu dziennika budowy oraz potwierdzenia bytności poprzez dokonanie stosownego zapisu,
-
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy ( w tym weryfikacja kosztów ewentualnych zmian w zakresie zadania i rodzaju wyrobów budowlanych w stosunku do oferty wykonawcy robót).
-
rozstrzyganie w porozumieniu z kierownikiem budowy/robót i przedstawicielem Zleceniodawcy wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii autora projektu,
-
branie udziału w komisjach „technicznych” powołanych do oceny lub rozstrzygnięcia spraw budowy w toku jej trwania,
-
sprawdzanie posiadania przez kierownika budowy/robót odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań), dotyczących wyrobów budowlanych, których oceny jakości dokonuje na placu budowy przed ich wbudowaniem. W razie braku wymaganych dokumentów stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania, Zleceniobiorca ma obowiązek żądania od wykonawcy robót budowlanych odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego wyrobu z równoczesnym powiadomieniem Zleceniodawcy o zaistniałym fakcie.
-
czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowania materiałów i wyrobów niedopuszczonych do stosowania w budownictwie lub niewiadomego pochodzenia. W przypadku stwierdzenia niezgodności wykonywania robót budowlanych z projektem budowlanym, nieprawidłowości procesów technologicznych, użycia niewłaściwych materiałów i wyrobów, wad w wykonywaniu lub prowadzeniu robót w sposób powodujący i mogący narazić Zleceniodawcę na straty - Zleceniodawca zwraca na to uwagę kierownikowi budowy, zgłasza Zleceniodawcy oraz podejmuje odpowiednie decyzje,
-
sprawdzanie kompletności przedstawionych przez wykonawcę robót dokumentów i zaświadczeń wymaganych przez Zleceniodawcę i niezbędnych do przeprowadzenia odbioru robót,
-
branie udziału w komisjach powołanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie trwania gwarancji i rękojmi ( w tym udział w odbiorach pogwarancyjnych), przez okres ……….. miesięcy od daty podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót,
-
Kontrola usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, uczestniczenie w przejęciu przez Zleceniodawcę od wykonawcy robót usuniętych wad - potwierdzonych protokołem,
-
pisemne informowanie Zleceniodawcę o konieczności wykonania robót odbiegających od założeń projektowych w terminie 3 dni od daty stwierdzenia konieczności ich wykonania,
-
pisemne informowanie Zleceniodawcy o problemach i możliwych nieprawidłowościach mogących powstać w wyniku realizacji przedmiotu umowy,
-
Wykonawca będzie nadzorował budowę (w trakcie jej realizacji) w takich odstępach czasu aby była zapewniona skuteczność nadzoru nie rzadziej jednak niż 1 raz w tygodniu potwierdzonych wpisem do dziennika budowy oraz na wezwanie kierownika budowy lub Zleceniodawcy.
§ 6.
-
Strony ustalają zapłatę kary umownej w następujących sytuacjach i w podanych wysokościach:
-
Zleceniodawca zapłaci Zleceniobiorcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę z przyczyn niezależnych od Zleceniobiorcy.
-
Zleceniobiorca zapłaci Zleceniodawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniobiorcę z przyczyn niezależnych od Zleceniodawcy.
-
Zleceniobiorca zapłaci Zleceniodawcy karę umowną w wysokości 10% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 4 ust. 2 umowy, w przypadku odstąpienia od umowy przez Zleceniodawcę z przyczyn dotyczących Zleceniobiorcy.
-
Niezależnie od odpowiedzialności zawodowej Zleceniobiorca ponosić będzie względem Zleceniodawcy odpowiedzialność materialną za szkody wynikłe z nienależytego wykonania umowy na podstawie przepisów kodeksu cywilnego.
-
Zleceniodawca może dochodzić od Zleceniobiorcy odszkodowania przekraczającego wysokość zastosowanej kary umownej, na zasadach ogólnych.
-
Maksymalna wysokość kar jakiej mogą dochodzić strony wynosi 60% wynagrodzenia brutto.
§ 7.
-
Wraz z zawarciem Umowy Zleceniobiorca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu Umowę ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej prowadzonej działalności z zakresu świadczenia usług stanowiących przedmiot zamówienia.
-
Umowa ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej ma być ważna na dzień rozpoczęcia przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego działań poprzedzających budowę i obowiązywać w czasie jej realizacji do dnia podpisania końcowego protokołu odbioru robót budowlanych.
-
Ważność przedłożonej umowy ubezpieczenia ma być potwierdzona przez Zleceniobiorca poprzez okazanie dowodu zapłaty składki .
§ 8.
-
W przypadku sporu wynikającego z Umowy lub w związku z nią, odnoszącego się również do jej istnienia, ważności lub wypowiedzenia, w celu polubownego jego rozwiązania, Zleceniodawca i Zleceniobiorca postanawiają w pierwszej kolejności rozpocząć negocjacje w terminie 7 dni od otrzymania wezwania do negocjacji.
-
Strony postanawiają prowadzić rozmowy w dobrej wierze i do rozmów tych angażować osoby mające umocowanie do podejmowania wiążących decyzji.
-
Jeżeli w terminie 30 dni od momentu rozpoczęcia negocjacji strony nie osiągną porozumienia, spór zostanie skierowany w ciągu 7 dni do Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Mediatorów celem przeprowadzenia mediacji.
-
Wszelkie koszty związane z postępowaniem mediacyjnym (wynagrodzenie mediatora i jego wydatki) strony będą ponosić w równych częściach. Powyższe nie dotyczy kosztów ponoszonych przez Zleceniodawcę i Zleceniobiorcę w związku z mediacją (przejazdy, utracone wynagrodzenie, koszty obsługi prawnej oraz wszelkie inne koszty, utracone korzyści itp.), które strony ponoszą za siebie.
-
Jeżeli sporu nie uda się zakończyć w drodze mediacji w terminie 30 dni od momentu jej rozpoczęcia spór rozstrzygnie właściwy rzeczowo Sąd powszechny właściwy dla siedziby Zleceniodawcy.
RODO
§9.
-
Jeżeli Wykonawcą jest osoba fizyczną, to zobowiązuje się ona do zapoznania z klauzulą informacyjną stanowiącą Załącznik nr 1 do Umowy.
-
Jeżeli w trakcie wykonywania Umowy udostępnione zostaną dane osobowe pracowników, reprezentantów, zleceniobiorców oraz wszelkiej innej kategorii podmiotów działających w imieniu Wykonawcy, Wykonawca zobowiązuje się spełnić we właściwym czasie obowiązek informacyjny Zamawiającego określony w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE względem osób fizycznych, które będą z jego strony brały udział w wykonywaniu niniejszej Umowy.
-
Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia Zamawiającemu podpisanego oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną w terminie 3 dni od dnia przekazania danych osobowych Zamawiającemu. W przypadku niespełnienia powyższego obowiązku Wykonawca zobowiązuje się zwrócić Zamawiającemu wszelkie koszty lub kary, jak również naprawić szkodę wynikającą z niewykonania wskazanego powyżej obowiązku.
§ 10.
-
W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy Prawo budowlane i akty wykonawcze do tych ustaw.
-
Wszelkie zmiany niniejszej umowy będą odbywały się w formie aneksów, sporządzanych na piśmie, pod rygorem nieważności.
-
Umowę sporządzono w 2 egzemplarzach , po jednym egzemplarzu dla każdej ze stron.
-
Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania jej przez obie strony.
ZLECENIODAWCA ZLECENIOBIORCA
….......................................... …..........................................
Załącznik nr 1 do Umowy nr ………………………..
z dnia …………….. r.
Klauzula informacyjna RODO
Na podstawie art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informujemy, że:
-
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Gminy Kamień Pomorski, ul. Stary Rynek 1, 72-400 Kamień Pomorski.
-
Inspektorem ochrony danych osobowych jest p. Dariusz Łydziński - dariusz@4itsecurity.pl, tel. 607-603-890.
-
Państwa dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, tj. z uwagi na niezbędność wykonywania umowy nr ………………. z dnia ……… r. oraz zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
-
Państwa dane osobowe mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w imieniu administratora, obsługującym lub udostępniającym systemy i narzędzia teleinformatyczne, upoważnionym pracownikom Urzędu Miejskiego w Kamieniu Pomorskim, a także odbiorcom danych osobowych m.in. organom państwowym lub organom samorządu terytorialnego, sądom, innym organom sprawiedliwości, operatorom pocztowym.
-
Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji zadań w interesie publicznym lub w ramach wykonywania władzy publicznej, maksymalnie przez okres niezbędny do dochodzenia ewentualnych roszczeń, a wynikających z przepisów prawa.
-
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
-
Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu.
-
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych w razie uznania, że przetwarzania państwa danych osobowych narusza przepisy prawa.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
U M O W A nadzór inwestorski.docx (DOCX, 31.43Kb) | 2021-06-01 11:55:35 | 16 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Sikorska Data wytworzenia:
01 cze 2021
Osoba dodająca informacje
Balbina Kaczanowska Data publikacji:
01 cze 2021, godz. 11:55
Osoba aktualizująca informacje
Balbina Kaczanowska Data aktualizacji:
01 cze 2021, godz. 12:01